„Keisdamiesi keičiamės“
“ERASMUS+” KA1 BENDROJO UGDYMO MOBILUMO PROJEKTAS “KEISDAMIESI KEIČIAMĖS”
Projekto tikslas - bendraujant ir bendradarbiaujant, skatinti pokyčius gimnazijos bendruomenėje, kurie padės ugdytis emocinį intelektą, efektyviau valdyti ugdymo procesą, vykdyti streso prevenciją, kurti palankią emocinę aplinką mokykloje bei stiprinti mokyklos bendruomenę.
Projekto trukmė 2020-06-01 - 2022-05-31
Projekto paraiškos „Erasmus+ K1“ rengėjai ir iniciatoriai: mokytojos I.Saunorienė, D.Nemeikienė, N.Bružaitė, I.Lentinienė. Projekto vykdymo grupė: mokytojos I.Saunorienė, I.Lentinienė, I.Dovidaitienė, I.Adomavičienė, N.Bružaitė ir visa gimnazijos bendruomenė.
Projekto sklaidos kanalai:
https://www.facebook.com/groups/381503593181121
Projektinė veikla 2021-2022 m.m.
Baigėsi tarptautinis Erasmus+projektas „Keisdamiesi keičiamės“ veiklos. Mokiniai pildė anketą. Gauti rezultatai leidžia padaryti išvadas – nustatyti pridėtinę projekto vertę.
Su anketos rezultatais susipažinti galite ČIA.
Projekto dalyvė – teatro mokytoja Inga Dovidaitienė
Skaitmeninės priemonės mokymui bei mokymuisi.
Vienas iš projekto "Keisdamiesi keičiame" uždavinių yra "Skatinti mokytojus aktyviai domėtis naujomis technologijomis, plėsti žinias apie skaitmeninių priemonių įvairovę bei drąsiau taikyti jas pamokoje". Šiam uždaviniui pasiekti numatyta veikla - mokymui skirtų interneto platformų pristatymas ir sistemingas mokytojų konsultavimas, kad sumažėtų streso lygis, įsisavinant naujas technologijas.
Prasidėjus Covid19 pandemijai, tiek mokytojai, tiek mokiniai susidūrė su didžiuliu iššūkiu – nuotoliniu mokymu/usi. Per trumpą laiką reikėjo įsisavinti nuotolinio mokymo platformas, skaitmeninės mokomosios medžiagos kūrimu, užduočių skyrimu mokiniams, kontrolinių darbų organizavimu, tėvų susirinkimų, mokytojų konferencijų, susirinkimų, netgi gimnazijos renginių organizavimu nuotoliniu būdu. Daug nerimo ir streso patyrė mokiniai, tėvai ir mokytojai.
Pasirengiant bei dirbant nuotoliniu/hibridiniu būdu, buvo organizuojami trumpi mokymai mokytojams: kaip dirbti su nuotoliniam mokymui skirtomis platformomis (Edmodo, Zoom, Teams), kaip ir kur talpinti užduotis bei mokomąją medžiagą, naudojant Google diską. Buvo organizuojami mokymai apie garso įrašų įterpimą, kuriant mokiniams mokomąjį turinį su PowerPoint programa. Taip pat buvo organizuojami seminarai mokytojams: " Skaitmeninių mokymo įrankių kūrimas ir efektyvus jų panaudojimas mišriajame ugdyme", „Video medžiagos kūrimas", buvo sukurti video įrašai mokytojams ir mokiniams kaip naudotis nuotolinio mokymo platformos Teams, Office 365 galimybėmis, kaip filmuoti ekraną, kaip kurti formas, užduotis, apklausas ir kita.
Nauji dalykai visuomet kelia nerimą, stresą, tačiau sistemingas mokytojų konsultavimas, pagalba padeda mažinti streso lygis ir naujos technologijos neatrodo taip neįveikiamai.
IT mokytoja N.Bružaitė
Spalio 10 d. kasmet minime Pasaulinę psichikos sveikatos dieną. Ši diena mums primena, kokia svarbi ne tik fizinė, bet ir psichinė sveikata. Ši diena leidžia stabtelti ir pasirūpinti tuo, ką dažnai pamirštame- save, savo emocinę ir dvasinę savijautą. Visą šią savaitę gimnazijoje vyko veiklos, kurių tikslas – atkreipti dėmesį į psichikos sveikatos stiprinimo būtinybę. Pirmadienį prieš pamokas skambėjo rami relaksacinė muzika, tarsi primindama, kad norint pasiekti gerų rezultatų, pirmiausia reikia atrasti vidinę ramybę ir nuteikti save darbui. 1 b klasės mokinė Viltė Daujotaitė gimnazijos radijo laidos metu supažindino gimnazijos bendruomenę su Pasaulinės psichikos sveikatos dienos svarba. Visą savaitę kabinetų duris puošė įvairių emocijų veidukai, tarsi kviesdami geriau pažinti savo emocijų pasaulį. Vyko etikos ir pilietinio ugdymo integruotos pamokos, kurių tikslas atkreipti dėmesį į emocinį intelektą, kuris labai svarbus kuriant darnią ir saugią visuomenę. Jaunoji projekto „Keisdamiesi keičiame“ ambasadorė, 4a klasės mokinė Sotera Babrauskytė mokiniams parengė įdomios medžiagos apie stresą ir jo valdymą, pravedė praktinius užsiėmimus. Pasaulinės psichikos sveikatos dienos veiklas inicijavo Erasmus+ projekto „Keisdamiesi keičiame“ iniciatyvinė grupė. Projekto vadovė Ingrida Saunorienė |
Projektinė veikla 2020/2021 m.m.
Kas yra sėkmė? Kaip ugdyti valią ir valdyti stresą? Ką jaučia sportininkas stovėdamas prie olimpinio starto ruožo ir laukdamas starto? Kaip nuraminti save ištikus nesėkmei? Būtent tokiais klausimais susitikime su trečiokais gimnazistais kalbėjosi buvusi romuvietė, Pekino ir Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių dalyvė, lengvaatletė Eglė Balčiūnaitė. Mergina ne tik papasakojo apie savo sportinį kelią, bet ir davė patarimų, kaip save motyvuoti, nepasimesti, nepasiduoti. Eglė šiuo metu treniruojasi Šveicarijoje, jos dienotvarkė labai užimta, tad esame labai dėkingi, jog ji nepamiršta romuviečių ir su didžiuliu entuziazmu dalinasi patarimais. Daugiau apie Eglę https://www.ltok.lt/atletai/egle-balciunaite/ Ingrida Saunorienė |
Siekiant sėkmingai įgyvendinti projekto tikslus, gimnazijoje organizuotos mokinių ir mokytojų apklausos. Vykdant mokinių apklausą buvo siekiama išsiaiškinti, kaip dažnai jie patiria stresą mokykloje, kas dažniausiai sukelia stresą mokykloje, kur mokiniai kreipiasi iškilus stresinei situacijai ar problemoms, kas padeda spręsti stresines situacijas, kokius mokiniai jaučia emocinius streso simptomus, kaip susitvarko su stresu ir kaip mokiniai vertina savo savijautą. Vykdant mokytojų apklausą aiškintasi, kaip dažnai gimnazijos mokytojai patiria stresą, ar mokytojai per paskutinį mėnesį darbe patyrė stresą, taip pat jų buvo prašyta nurodyti pagrindinius streso šaltinius, kokius dažniausiai jaučia emocinius streso simptomus, kaip dažniausiai susitvarko su stresu.
Mokinių apklausoje dalyvavo 136 dalyviai. Didžioji dalis (55.1 proc.) sakė, kad mokykloje jaučiasi nei laimingi, nei nelaimingi, o 33,1 proc. teigė, kad yra laimingi. Didžioji dalis (45,6 proc.) stresą mokykloje patiria dažnai, o 33,1 proc. - retai. Dažniausią streso priežastį (79,4 proc.) mokiniai įvardijo kontrolinių darbų ir egzaminų baimę. Stresines situacijas ir problemas mokiniai linkę spręsti patys (39 proc.). Nerimas ir įtampa – pagrindiniai emocinio streso simptomai. Juos įvardijo 71,3 proc. apklaustųjų mokinių.
68,7 proc. mokytojų į klausimą, ar per paskutinį mėnesį darbe patyrė stresą, atsakė „taip“, o 50 proc. mokytojų teigė, kad stresą patiria retkarčiais. Dažniausiai streso priežastimi mokytojai nurodė didėjančius reikalavimus ir pandemijos situaciją. Kaip fizinio streso simptomus mokytojai daugiausiai nurodė dažną nuovargį, miego trūkumą, nerimą, baimę dėl ateities ir sveikatos bei atsiradusias širdies problemas. Apklausos rezultatus rasite ČIA ir ČIA.
Projekto dalyvė Ilona Lentinienė
Jaunosios ambasadorės - konferencijos ,,Psichologai mokiniams apie mokinius – 11“ dalyvės
Lapkričio 30 gruodžio 4 dienomis vyko nuotolinė konferencija „Psichologai mokiniams apie mokinius – 11“, kurią organizavo VDU Psichologijos katedra. Įvairių sričių psichologai dalijosi savo atliktų tyrimų rezultatais, įžvalgomis ir praktiniais patarimais su mokiniais, tėvais ir mokytojais. Konferencijoje dalyvavo 7 gimnazijos mokiniai – tarp jų ir dvi 2B klasės mokinės Agnė Degutytė ir Aistė Butrimaitė. Gimnazistėms buvo įdomi diskusija su režisieriumi Tadu Vidmantu apie psichikos sveikatą, dokt. Tado Vadvilavičiaus paskaita ,,Mano asmenybės stiprybės: kokios jos ir kaip galiu jas atskleisti?“, viktorina „Ką veikia psichologai?“ bei dokt. Jovitos Janavičiūtės paskaita „Kaip mokytis, kad reikėtų mažiau mokytis?“ Šios mokinės kaupia psichologines žinias bei įšgūdžius ir ruošiasi tapti jaunosiomis ambasadorėmis, kurios savo patirtimi dalinsis su kitais gimnazijos mokiniais. Tai Erasmus+ projekto „Keisdamiesi keičiame” veiklų dalis.
Projekto dalyvė D. Nemeikienė
Gimnazijoje startuoja naujas Erasmus+ projektas „Keisdamiesi keičiame“
Šių metų birželio 1 dieną gimnazijoje startuoja naujas Erasmus + Bendrojo ugdymo darbuotojų mobilumo projektas „Keisdamiesi keičiame“, kurį vykdo 4 mokytojos: I. Saunorienė, N. Bružaitė, D. Nemeikienė ir I. Lentinienė.
Besikeičiantis požiūris į mokymo esmę ir mokytojo vaidmenį šiuolaikinėje visuomenėje mokytojui kelia nuolatinį stresą,
kurio dažnas negeba valdyti. Jaunimas dažniausiai stresą patiria dėl aukštų tėvų, mokytojų reikalavimų, įtemptos dienotvarkės, namų darbų bei popamokinės veiklos gausos. Todėl projekto „Keisdamiesi keičiame" tikslas - bendraujant ir bendradarbiaujant skatinti pokyčius gimnazijos bendruomenėje, kurie padės ugdytis emocinį intelektą, efektyviau valdyti ugdymo procesą, vykdyti streso prevenciją ir kurti palankią emocinę aplinką mokykloje bei stiprinti mokyklos bendruomenę.
Projektą įgyvendinančios mokytojos dalyvaus tarptautiniuose kvalifikacijos kėlimo kursuose, įgis žinių apie streso priežastis, padarinius, susipažins su individualiais reagavimo į stresą modeliais, streso valdymo metodais bei juos praktiškai taikys gimnazijos bendruomenėje skatindamos pozityvius pokyčius. Projekto metu planuojamos įvairios veiklos (atviros pamokos, emocinio intelekto ugdymo ir streso valdymo dirbtuvės, jaunųjų ambasadorių parengimas, metodinė - praktinė konferencija, profesinio veiklinimo išvykos, apskrito stalo diskusija, erdvių bendrakūra). Visa tai padės įgyvendinti gimnazijos strateginio plano tikslus ir uždavinius ir stiprins gimnazijos bendruomenę. Kviečiame aktyviai dalyvauti šio projekto veiklose!
Projekto dalyvės