Joomla slideshow module from joohopia
  • Pradžia
  • Struktūra ir kontaktai
    • Informacija apie gimnaziją
    • Gimnazijos struktūra
    • Savivalda
      • Gimnazijos taryba
      • Mokytojų taryba
      • Mokinių seimas
  • Teisinė informacija
    • Teisės aktai
      • Teisės aktai reguliuojantys švietimą
      • Gimnazijos veiklą reglamentuojantys norminiai teisės aktai ir tvarkos
    • Teisės aktų projektai
    • Tyrimai ir analizės
    • Teisės aktų pažeidimai
  • Veiklos sritys
    • Formalusis ugdymas
      • Ugdymo organizavimas
      • Pamokų tvarkaraštis
      • Projektai
        • Bendra informacija
        • Tarptautiniai
          • Erasmus + projektas „Digital Literacy in 6 Steps”
          • Europe in motion
          • „Keisdamiesi keičiamės“
          • PLURICLIL
          • „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“
          • DAF-IMMERSION
          • Erasmus+ projektas „Aliisa"
          • Robot mission: protecting marine wildlife from OP2
        • Respublikiniai
          • Kokybės krepšelis
          • Mes rūšiuojam
          • Integruotas geografijos ir vokiečių kalbos mokymas
          • JUGEND DEBATTIERT MOSO
          • „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
        • Gimnazijos
        • Archyvas
          • Tarptautiniai
          • Respublikiniai
          • Miesto
          • Gimnazijos
      • Mokomieji dalykai
        • Fizinis ugdymas, menai ir technologijos
        • Gamtos mokslai (biologija, chemija, fizika)
        • Lietuvių kalba
        • Matematika ir informacinės technologijos
        • Socialiniai mokslai (etika, tikyba, istorija, geografija, ekonomika)
        • Užsienio kalbos
      • Pasiekimai
      • Modulių, pasirenkamųjų dalykų, projektų pasiūla
    • Neformalusis švietimas
      • Būreliai
      • Tradiciniai renginiai
    • SKU kalendorius
    • Veiklos įsivertinimas. Ataskaitos
    • STEAM
    • UTA (ugdymo turinio atnaujinimas)
  • Administracinė informacija
    • Nuostatai
    • Planavimo dokumentai
      • 2023–2025-ųjų metų strateginis veiklos planas
      • 2022 metų veiklos planas
      • Vadovų darbotvarkė. Mėnesio veiklos planas
      • Administracijos posėdžių planas 2022 m.
    • Darbo užmokestis
    • Viešieji pirkimai
    • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Bendradarbiavimas
    • Darbuotojų skatinimas ir darbo pareigų pažeidimai
    • Korupcijos prevencija
    • Darbo pasiūlymai
    • Ūkio subjektų priežiūra
    • Tarnybiniai lengvieji automobiliai
    • Asmens duomenų apsauga
  • Paslaugos
    • Pagalba mokiniui
    • Biblioteka
    • Visuomenės sveikatos specialistas
    • Socialinis pedagogas
    • Psichologas
    • Karjeros specialistas
    • Valgykla
    • Išduodami dokumentai
    • Gimnazijos sporto salės ir sporto aikštynų užimtumo grafikai
    • Mokamos paslaugos
  • Nuorodos

„Keisdamiesi keičiamės“

“ERASMUS+” KA1 BENDROJO UGDYMO MOBILUMO PROJEKTAS “KEISDAMIESI KEIČIAMĖS”

Projekto tikslas - bendraujant ir bendradarbiaujant, skatinti pokyčius gimnazijos bendruomenėje, kurie padės ugdytis emocinį intelektą, efektyviau valdyti ugdymo procesą, vykdyti streso prevenciją, kurti palankią emocinę aplinką mokykloje bei stiprinti mokyklos bendruomenę.

Projekto trukmė 2020-06-01  - 2022-05-31

Projekto paraiškos „Erasmus+ K1“ rengėjai ir iniciatoriai: mokytojos I.Saunorienė, D.Nemeikienė, N.Bružaitė, I.Lentinienė. Projekto vykdymo grupė:  mokytojos I.Saunorienė, I.Lentinienė, I.Dovidaitienė, I.Adomavičienė, N.Bružaitė ir visa gimnazijos bendruomenė.

Projekto sklaidos kanalai:
https://www.facebook.com/groups/381503593181121

 

Projektinė veikla 2021-2022 m.m.

 

Baigėsi tarptautinis Erasmus+projektas  „Keisdamiesi keičiamės“ veiklos. Mokiniai pildė anketą. Gauti rezultatai leidžia padaryti išvadas – nustatyti   pridėtinę projekto vertę.
Su anketos rezultatais susipažinti galite ČIA.

Projekto dalyvė – teatro mokytoja Inga Dovidaitienė




Nors tarptautinis Erasmus+projektas „Keisdamiesi keičiamės“ jau baigėsi, tačiau jaunųjų ambasadorių veikla peraugo į savanorystę. 3B klasės mokinė Agnė Degutytė lankėsi Didždvario gimnazijoje - ji mokinius supažindino su stresu, jo pasekmėmis, valdymo būdais. Agnės bendraamžiai pripažino, kad išgirsti iš tokią informaciją apie streso valdymą, buvo naudinga ir smagu.

Etikos mokytoja Ingrida Saunorienė

 

Gegužės 30 d. gimnazijoje lankėsi alumnė Gintarė Pakulytė. Gintarė yra baigusi Vilniaus universiteto Komunikacijos studijas. Savo karjeros kurti sugrįžo į gimtuosius Šiaulius ir šiuo metu dirba Šiaulių fotografijos muziejuje. Gintarė gimnazijos trečiokams pravedė „Stress OFF“ kūrybiškumo ir streso valdymo pamoką „Kūrybiškumo ir kūrybinės vaizduotės metodai“. Užsiėmimo metu Gintarė dalijosi savo asmenine patirtimi apie studijas, profesinį „perdegimą“, jo priežastis ir įveikimo būdus. Mokiniams patiko Gintarės organizuoti praktiniai užsiėmimai, lavinantys vaizduotę, kūrybiškumą, padedantys išlaisvinti fantaziją. Kūrybiškumas visada padeda įveikti stresą ir nerimą. Esame dėkingi romuvietei, kad sugrįžta į gimnaziją ir savo žiniomis dalijasi su mokiniais.

Etikos mokytoja Ingrida Saunorienė

 

Mokantis valdyti stresą, ugdant emocinį intelektą yra labai naudinga kartu sujungti etikos ir teatro pamokas. Gegužės 23 dieną 1d klasės mokiniams vyko integruota etikos-teatro pamoka, praktinės dirbtuvės „Bendravimas ir emocijos“. Pamokos metu mokiniai mokėsi atpažinti, įvardinti ir suvaidinti emocijas, atlikdami mini tyrimą išsiaiškino pagrindinius dirgiklius, kurie sukelia neigiamas emocijas, sužinojo esminius bendravimo ypatumus. Užsiėmimas buvo linksmas ir emocionalus. Užsiėmimą stebėjo vokiečių, lietuvių kalbos, geografijos ir istorijos mokytojai, kurių pamokose mokiniai ne tik įgyja dalyko žinių, bet ir ugdosi emocinį intelektą.


Balandžio 22 ir 27 dienomis ketvirtos klasės gimnazistai susitiko su  Europe Direct Šiauliai centro atstovais ir dalyvavo dviejų dienų mokymuose „Streso valdymo būdai“. Mokymų metu lektorė medicinos psichologė Ieva Puošiūnaitė supažindino mokinius su mokslu grįstais streso valdymo būdais, išmokė mokinius kaip padėti sau ir kitam ūmaus streso metu. Mokymai vyko Zoom platformoje.

Projekto dalyvė Ilona Lentinienė


Gegužės 13 d. 1 klasių mokiniams vyko emocinio intelekto ir streso valdymo dirbtuvės, kurias vedė etikos mokytoja Ingrida Saunorienė ir visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje, Inesa Jocė. Pirmokai žiūrėjo trumpą filmuką, aptarė matytas situacijas, drauge aiškinosi, kaip reikėtų valdyti emocijas. Mokiniai patys atliko pratimą - gilinosi į savo emocijas, ugdėsi emocinį intelektą ir mokėsi valdyti stresą. Mokiniai buvo supažindinti, kur galima kreiptis ištikus emocinei krizei. Dirbtuvių organizatorė Inesa gimnazistams padovanojo streso valdymo instrumentą – kamuoliuką.

Etikos mokytoja Ingrida Saunorienė

 

Kaip tapti sėkmingu žmogumi? Tokius klausimus trečiokams gegužės 5d. kėlė gimnazijoje apsilankęs alumnas Henrikas Kubulkis. Svečias mokiniams papasakojo apie savo karjeros kelią finansų srityje, ieškojimus, sunkumus, patirtis. Smagu, kad Henrikas atvyko su dovanomis – padovanojo knygą „Milijonierių sėkmę kuriantys įpročiai“.

Etikos mokytoja Ingrida Saunorienė

 

Balandžio 14 dieną gimnazijoje lankėsi alumnė Greta Kvičiūtė, kuri Vilniaus universitete studijuoja teisę. Šios studijos buvo Gretos svajonė. Dar mokykloje ji nuosekliai, žingsnis po žingsnio, siekė svajonės. Greta II-III klasių mokiniams papasakojo apie studijas VU, pirmakursių krikštynas, studento kasdienybę, egzaminus, kursinius darbus ir teisininko darbą bei perspektyvas. Mokiniams aktualu ir naudinga buvo išgirsti ir apie tai, su kokiu stresu susiduria studentai, kaip stengiasi jį įveikti, kur semiasi jėgų ir stiprybės, kai atrodo, užgriūna neįveikiami egzaminai. Esame dėkingi Gretai už pasidalintą patirtį. Ir primename, kad visi alumnai esate laukiami gimnazijoje su savo gyvenimo istorijomis.

Ingrida Saunorienė

 

Pasiruošimas egzaminams ir jų laukimas visada sukelia abiturientams daug streso. Siekiant išmokti valdyti stresą, neigiamas emocijas, nerimą reikia ne tik išmokti stebėti ir atpažinti savo kūno pojūčius , bet ir turėti žinių. Projekto jaunoji ambasadorė Joana paruošė puikius pristatymus abiturientams, kaip įveikti stresą ir egzaminų baimę. Joana supažindino, kaip atpažinti nerimą ir streso sukeliamus neigiamus pojūčius organizme, kokiais būdais ir priemonėmis galima padėti sau. Susitikimų su jaunąja ambasadore metu mokiniai noriai nagrinėjo stresines situacijas, diskutavo ir dalinosi savo patyrimais. Užsiėmimai, kuriuos veda bendraamžiams draugai visada yra nuoširdūs, atviri ir smagūs, todėl jaunųjų ambasadorių veikla yra vertinama labai pozityviai.

 

Skaitmeninės priemonės mokymui bei mokymuisi.

Vienas iš projekto "Keisdamiesi keičiame" uždavinių yra "Skatinti mokytojus aktyviai domėtis naujomis technologijomis, plėsti žinias apie skaitmeninių priemonių įvairovę bei drąsiau taikyti jas pamokoje". Šiam uždaviniui pasiekti numatyta veikla - mokymui skirtų interneto platformų pristatymas ir sistemingas mokytojų konsultavimas, kad sumažėtų streso lygis, įsisavinant naujas technologijas.
Prasidėjus Covid19 pandemijai, tiek mokytojai, tiek mokiniai susidūrė su didžiuliu iššūkiu – nuotoliniu mokymu/usi. Per trumpą laiką reikėjo įsisavinti nuotolinio mokymo platformas, skaitmeninės mokomosios medžiagos kūrimu, užduočių skyrimu mokiniams, kontrolinių darbų organizavimu, tėvų susirinkimų, mokytojų konferencijų, susirinkimų, netgi gimnazijos renginių organizavimu nuotoliniu būdu. Daug nerimo ir streso patyrė mokiniai, tėvai ir mokytojai.
Pasirengiant bei dirbant nuotoliniu/hibridiniu būdu, buvo organizuojami trumpi mokymai mokytojams: kaip dirbti su nuotoliniam mokymui skirtomis platformomis (Edmodo, Zoom, Teams), kaip ir kur talpinti užduotis bei mokomąją medžiagą, naudojant Google diską. Buvo organizuojami mokymai apie garso įrašų įterpimą, kuriant mokiniams mokomąjį turinį su PowerPoint programa. Taip pat buvo organizuojami seminarai mokytojams: " Skaitmeninių mokymo įrankių kūrimas ir efektyvus jų panaudojimas mišriajame ugdyme", „Video medžiagos kūrimas", buvo sukurti video įrašai mokytojams ir mokiniams kaip naudotis nuotolinio mokymo platformos Teams, Office 365 galimybėmis, kaip filmuoti ekraną, kaip kurti formas, užduotis, apklausas ir kita.
Nauji dalykai visuomet kelia nerimą, stresą, tačiau sistemingas mokytojų konsultavimas, pagalba padeda mažinti streso lygis ir naujos technologijos neatrodo taip neįveikiamai.

IT mokytoja N.Bružaitė

 

Lapkričio 19 dieną gimnazijoje lankėsi alumnė, „Romuvos sėkmė“ nominantė Greta Naujokaitė, kuri yra lietuvių gestų kalbos vertėja. Greta su kolegėmis susitiko su gimnazistais ir jiems papasakojo apie lietuvių gestų kalbos vertėjo darbą, pasidalino patarimais kaip susikalbėti su kurčiaisiais, praktiškai pamokė lietuvių gestų kalbos abėcėlės ir keleto dažniausiai vartojamų žodžių. Susitikimas buvo įdomus ir naudingas, nes mokiniai sužinojo, kad nesusikalbėjimo stresą padeda įveikti kūno kalba ir gestai, kuriuos visi galime naudoti. Šis susitikimas- tai Erasmus+ projekto „Keisdamiesi keičiame“ „Stress OFF“ veikla.

Ingrida Saunorienė


 

Lapkričio 4 dieną, nuotolinės mokytojų metodinės dienos metu, projekto „Keisdamiesi keičiame“  dalyvės Inga Dovidaitienė ir Ingrida Saunorienė pasidalino su kolegomis tarptautiniuose kvalifikacijos kursuose "Stress Management and Recognition Key Strateginės for Teachers"  ( 2021m. rugpjūčio 23-28 d., Nicoje, Prancūzija) įgytomis žiniomis. Buvo pristatytas EBPO TALIS 2018 atliktas tyrimas apie pagrindinius stresą sukeliančius šaltinius pedagogų darbe, kuris  paskatino mokytojus paanalizuoti ir diskutuoti apie tai, kas dabartinėje mokykloje mokytojams kelia stresą, kaip su juo tvarkytis ir įveikti. Didelio susidomėjimo sulaukė kursuose praktiškai išbandyti ir kolegoms pristatyti įvairūs mokymo metodai, kuriuos galima taikyti tiek klasių valandėlėse, tiek dalykų pamokose ne tik kalbant apie stresą, bet ir perteikiant dalykines žinias. Diskutuodami apie stresą ir jo įveikimo strategijas, mokytojai pripažino, kaip svarbu mokėti pačiam atpažinti pagrindinius stresą keliančius dalykus, mokėti juos įveikti ir, tuo pačiu, padėti mokiniams.


Projektas Erasmus+ projekto „Keisdamiesi keičiame“ yra skirtas vykdyti streso prevenciją bei mažinti stresą įvairiose gyvenimiškose situacijose. Projektinės veiklos yra orientuotos į tai, kad mokiniai geriau pažintų būsimą ugdymo įstaigą, kurioje ketina tęsti mokymąsi, geriau pažintų miestą, į kurį parvyksta su tėvais, taip pat ir Lietuvą, susipažintų su šalies kultūra bei tradicijomis.
Projekto dalyviai - 1 klasių mokiniai. Partneriai - Šiaulių „Romuvos“ progimnazija.

Projekto vadovė IT mokytoja N.Bružaitė

 

Spalio 10 d. kasmet minime Pasaulinę psichikos sveikatos dieną. Ši diena mums primena, kokia svarbi ne tik fizinė, bet ir psichinė sveikata. Ši diena leidžia stabtelti ir pasirūpinti tuo, ką dažnai pamirštame- save, savo emocinę ir dvasinę savijautą. Visą šią savaitę gimnazijoje vyko veiklos, kurių tikslas – atkreipti dėmesį į psichikos sveikatos stiprinimo būtinybę. Pirmadienį prieš pamokas skambėjo rami relaksacinė muzika, tarsi primindama, kad norint pasiekti gerų rezultatų, pirmiausia reikia atrasti vidinę ramybę ir nuteikti save darbui. 1 b klasės mokinė Viltė Daujotaitė gimnazijos radijo laidos metu supažindino gimnazijos bendruomenę su Pasaulinės psichikos sveikatos dienos svarba. Visą savaitę kabinetų duris puošė įvairių emocijų veidukai, tarsi kviesdami geriau pažinti savo emocijų pasaulį. Vyko etikos ir pilietinio ugdymo integruotos pamokos, kurių tikslas atkreipti dėmesį į emocinį intelektą, kuris labai svarbus kuriant darnią ir saugią visuomenę. Jaunoji projekto „Keisdamiesi keičiame“ ambasadorė, 4a klasės mokinė Sotera Babrauskytė mokiniams parengė įdomios medžiagos apie stresą ir jo valdymą, pravedė praktinius užsiėmimus. Pasaulinės psichikos sveikatos dienos veiklas inicijavo Erasmus+ projekto „Keisdamiesi keičiame“ iniciatyvinė grupė.
Projekto vykdymo grupė kviečia prisijungti prie projekto sklaidos kanalo „Keisdamiesi keičiame“ Facebook puslapyje ir gauti daugiau informacijos apie streso valdymą, emocinį intelektą ir t.t.
https://www.facebook.com/groups/381503593181121

Projekto vadovė Ingrida Saunorienė

 

Projektinė veikla 2020/2021 m.m.

Stresas yra vidinė reakcija į įvykius ir aplinkybes, kurios yra susijusios su pakitimais mūsų gyvenime. Be abejo, kad mokslo metų pradžioje daugiausia streso patiria 1-ų klasių gimnazistai, kuriems ugdymo įstaigos pakeitimas gali sukelia įvairius jausmus ir emocijas. Erasmus + projekto „Keisdamiesi keičiamės“ iniciatyvinė grupė 1 ir 4 klasių vykusioje „Tyrėjų naktyje“ organizavo streso valdymo dirbtuves 1-ų klasių mokiniams. Pirmokams buvo pasiūlyta kūrybiškai pasižiūrėti į stresą: sukurti mokyklos be streso taisykles, pasaką ir ketureilį apie stresą, plakatą, šūkį. Mokiniai su užduotimis susitvarkė puikiai, linksmai ir emocingai diskutavo kaip susitvarkyti su stresu ir jo sukeliamais padariniais.

Ingrida Saunorienė

 

Streso atpažinimas ir jo valdymas yra labai svarbus ir mokytojams ir mokiniams. Nuo 2020 metų gimnazijoje vykdomas Erasmus+ projektas „Keisdamiesi keičiame“, kurio viena iš veiklų yra mokytojų dalyvavimas tarptautiniuose kvalifikacijos kėlimo kursuose.
Šių metų rugpjūčio 23-28 dienomis projektą "Keisdamiesi keičiame" vykdantys mokytojai Inga Dovidaitienė, Ingrida Saunorienė, Irma Adomavičienė ir Diana Nemeikienė dalyvavo tarptautiniuose mokytojų kvalifikacijos kėlimo kursuose "Stress Management and Recognition Key Strateginės for Teachers" Nicoje (Prancūzijoje). Kursų metu mokytojos susipažino ir praktiškai išbandė įvairias streso atpažinimo ir valdymo strategijas, išmoko naujų mokymo metodų. Vykdydamos projektines veiklas kursų dalyvės pasidalins įgyta patirtimi su gimnazijos bendruomene.

Projekto dalyvės

 


Mokslo metų eigoje buvo vykdomi profesinio veiklinimo renginiai – išvykos, kurių metu mokiniai susitiko su įvairių profesijų žmonėmis. Šie renginiai mokiniams suteikė daugiau informacijos apie profesijas, jų įgijimo galimybes, o tai padeda išvengti streso renkantis ateities kelią. Dėl epidemiologinės situacijos ir paskelbto karantino visi renginiai buvo organizuojami nuotoliniu būdu.
2020 lapkričio mėn. vyko susitikimas su KASP Šiaulių skyriaus Karo prievolės ir komplektavimo skyriaus specialistu vyr. seržantu Dariumi Pilecku. Renginio metu mokiniai buvo supažindinti su kario profesija ir reikalingomis savybėmis, norint tapti profesionaliu šios profesijos atstovu.
2021 m. vasario mėn. vyko netradicinė integruota istorijos ir karjeros planavimo pamoka, kuri buvo skirta bibliotekininko profesijai. Pamokoje dalyvavo Šiaulių miesto savivaldybės viešosios bibliotekos Bibliografijos-informacijos skyriaus vyresnioji bibliotekininkė Eglė Tarasevičienė.
Ji trumpai papasakojo apie seniausias ir garsiausias pasaulio bei Lietuvos bibliotekas. Pristatydama bibliotekininko profesiją, bibliotekininkė akcentavo jos įvairiapusiškumą, nes bibliotekininkui reikia ne tik gerai orientuotis knygų ir įvairiausių kitų informacijos išteklių gausoje, bet turėti ir psichologinių, pedagoginių, informacinių-technologinių žinių bei gebėjimų. Bibliotekininkas yra informacijos teikėjas ir konsultantas, padedantis rasti atsakymą į sudėtingiausius klausimus, išmanantis ir gebantis dirbti su kompiuterinėmis, skaitmeninėmis technologijomis. Mokiniams buvo pristatyta Šiaulių valstybinės kolegijos Informacijos valdymo studijų programa skirta rengti specialistams, galintiems dirbti tiek tradicinėse informacijos saugojimo ir valdymo institucijose (bibliotekose, archyvuose, muziejuose ir kt.), tiek ir moderniose verslo įmonėse, organizacijose, valdančiose didelius duomenų kiekius.
2021 m. balandžio mėn. vyko susitikimas su archeologu prof. dr. Rimvydu Laužiku ir istorike Anželika Laužikiene. Renginio metu mokiniai buvo supažindinti su istoriko ir archeologo profesijomis, istorikai atsakė į renginio dalyvių pateiktus klausimus.
2021 m. gegužės mėn. vyko susitikimas su Šiaulių miesto Užimtumo tarnybos atstove Jaunimo darbo centro konsultante Kristina Jonaitiene. Susitikimo metu konsultantė pristatė profesijas, kurios bus ypač paklausios ateityje ir patarė, kurių profesijų nesirinkti dėl ypač didelės jų pasiūlos šiuo metu.

Projekto „Keisdamiesi keičiamės“ dalyvė - mokytoja Ilona Lentinienė

 

Gimnazijoje sėkmingai įgyvendinamos Erasmus+ projekto „Keisdamiesi keičiamės“ veiklos. Viena iš jų – jaunųjų ambasadorių susitikimai su mokiniais ir pokalbiai aktualiomis temomis.
Jaunosios ambasadorės Agnė Degutytė (2B) ir Aistė Butrimaitė (2B) parengė mokiniams pristatymą „Stresas ir jo valdymas“, kurio metu su 1A, 2B ir 1E klasių mokiniais aptarė pagrindines streso priežastis, pasekmes, jo valdymo būdus. Mokiniai ne tik klausėsi ambasadorių, bet ir aktyviai reiškė savo nuomonę naudodamiesi Mentimeter programėle.
Jaunosios ambasadorės sukauptomis žiniomis dalijasi ne tik su gimnazistais, bet ir su „Romuvos“ progimnazijos aštuntokais. 8D klasės mokiniai teigė, kad jaunųjų ambasadorių pravestas užsiėmimas buvo naudingas ir įdomus.

Projekto „Keisdamiesi keičiamės“ dalyvė - mokytoja Diana Nemeikienė

 

Kas yra sėkmė? Kaip ugdyti valią ir valdyti stresą? Ką jaučia sportininkas stovėdamas prie olimpinio starto ruožo ir laukdamas starto? Kaip nuraminti save ištikus nesėkmei? Būtent tokiais klausimais susitikime su trečiokais gimnazistais kalbėjosi buvusi romuvietė, Pekino ir Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių dalyvė, lengvaatletė Eglė Balčiūnaitė. Mergina ne tik papasakojo apie savo sportinį kelią, bet ir davė patarimų, kaip save motyvuoti, nepasimesti, nepasiduoti. Eglė šiuo metu treniruojasi Šveicarijoje, jos dienotvarkė labai užimta, tad esame labai dėkingi, jog ji nepamiršta romuviečių ir su didžiuliu entuziazmu dalinasi patarimais. Daugiau apie Eglę https://www.ltok.lt/atletai/egle-balciunaite/
Šis susitikimas, tai gimnazijoje vykdomo Erasmus+ projekto „Keisdamiesi keičiamės“ „Stres Off“ užsiėmimų veikla.

Ingrida Saunorienė

 

 

2021 m. sausio 18 ir 19 d. trečių ir ketvirtų klasių gimnazistams vyko nuotolinės paskaitos tema „Emocijos ir jų poveikis savijautai“, kurias skaitė psichologė Ieva Šiaulienė. Pagrindinis tikslas - supažindinti mokinius su apklausos anketų rezultatais, streso priežastimis ir poveikiu žmogaus savijautai bei sveikatai. Lektorė daug dėmesio skyrė būdams, kurie padėtų įveikti įvairias baimes, pavyzdžiui, mokyklos ar egzaminų baimę. Paskaitos dalyviai išgirdo atsakymus į jiems rūpimus klausimus, atliko praktines užduotis.

Projekto dalyvė Ilona Lentinienė

 

 


Siekiant sėkmingai įgyvendinti projekto tikslus, gimnazijoje organizuotos mokinių ir mokytojų apklausos. Vykdant mokinių apklausą  buvo siekiama išsiaiškinti, kaip dažnai jie patiria stresą mokykloje, kas dažniausiai sukelia stresą mokykloje, kur mokiniai kreipiasi iškilus stresinei situacijai ar problemoms, kas padeda spręsti stresines situacijas, kokius mokiniai jaučia emocinius streso simptomus, kaip susitvarko su stresu ir kaip mokiniai vertina savo savijautą. Vykdant mokytojų apklausą aiškintasi, kaip dažnai gimnazijos mokytojai patiria stresą, ar mokytojai per paskutinį mėnesį darbe patyrė stresą, taip pat jų buvo prašyta nurodyti pagrindinius streso šaltinius, kokius dažniausiai jaučia emocinius streso simptomus,   kaip dažniausiai susitvarko su stresu.
Mokinių apklausoje dalyvavo 136 dalyviai. Didžioji dalis (55.1 proc.) sakė, kad mokykloje jaučiasi nei laimingi, nei nelaimingi, o 33,1 proc. teigė, kad yra laimingi. Didžioji dalis (45,6 proc.)  stresą mokykloje patiria dažnai, o 33,1 proc. - retai. Dažniausią streso priežastį (79,4 proc.) mokiniai įvardijo kontrolinių darbų ir egzaminų baimę. Stresines situacijas ir problemas mokiniai linkę spręsti patys (39 proc.). Nerimas ir įtampa – pagrindiniai emocinio streso simptomai. Juos įvardijo 71,3 proc. apklaustųjų mokinių.
68,7 proc. mokytojų į klausimą, ar per paskutinį mėnesį darbe patyrė stresą,  atsakė „taip“, o 50 proc. mokytojų teigė, kad stresą patiria retkarčiais. Dažniausiai streso priežastimi mokytojai nurodė didėjančius reikalavimus ir pandemijos situaciją. Kaip fizinio streso simptomus mokytojai daugiausiai nurodė dažną nuovargį, miego trūkumą, nerimą, baimę dėl ateities ir sveikatos bei atsiradusias širdies problemas. Apklausos rezultatus rasite ČIA ir ČIA.

Projekto dalyvė Ilona Lentinienė

 


Jaunosios ambasadorės - konferencijos ,,Psichologai mokiniams apie mokinius – 11“ dalyvės
Lapkričio 30 gruodžio 4 dienomis vyko nuotolinė konferencija „Psichologai mokiniams apie mokinius – 11“, kurią organizavo VDU Psichologijos katedra. Įvairių sričių psichologai dalijosi savo atliktų tyrimų rezultatais, įžvalgomis ir praktiniais patarimais su mokiniais, tėvais ir mokytojais. Konferencijoje dalyvavo 7 gimnazijos mokiniai – tarp jų  ir dvi 2B klasės mokinės Agnė Degutytė ir Aistė Butrimaitė. Gimnazistėms buvo įdomi diskusija su režisieriumi Tadu Vidmantu apie psichikos sveikatą, dokt. Tado Vadvilavičiaus paskaita ,,Mano asmenybės stiprybės: kokios jos ir kaip galiu jas atskleisti?“, viktorina „Ką veikia psichologai?“ bei dokt.  Jovitos Janavičiūtės paskaita „Kaip mokytis, kad reikėtų mažiau mokytis?“ Šios mokinės kaupia psichologines žinias bei įšgūdžius ir ruošiasi tapti jaunosiomis ambasadorėmis, kurios savo patirtimi dalinsis su kitais gimnazijos mokiniais. Tai Erasmus+ projekto „Keisdamiesi keičiame” veiklų dalis.
Projekto dalyvė D. Nemeikienė


 

Gimnazijoje startuoja naujas Erasmus+ projektas „Keisdamiesi keičiame“

Šių metų birželio 1 dieną gimnazijoje startuoja naujas Erasmus + Bendrojo ugdymo darbuotojų mobilumo projektas „Keisdamiesi keičiame“, kurį vykdo 4 mokytojos: I. Saunorienė, N. Bružaitė, D. Nemeikienė ir I. Lentinienė.
Besikeičiantis požiūris į mokymo esmę ir mokytojo vaidmenį šiuolaikinėje visuomenėje mokytojui kelia nuolatinį stresą,
kurio dažnas negeba valdyti. Jaunimas dažniausiai stresą patiria dėl aukštų tėvų, mokytojų reikalavimų, įtemptos dienotvarkės, namų darbų bei popamokinės veiklos gausos. Todėl projekto „Keisdamiesi keičiame" tikslas - bendraujant ir bendradarbiaujant skatinti pokyčius gimnazijos bendruomenėje, kurie padės ugdytis emocinį intelektą, efektyviau valdyti ugdymo procesą, vykdyti streso prevenciją ir kurti palankią emocinę aplinką mokykloje bei stiprinti mokyklos bendruomenę.
Projektą įgyvendinančios mokytojos dalyvaus tarptautiniuose kvalifikacijos kėlimo kursuose, įgis žinių apie streso priežastis, padarinius, susipažins su individualiais reagavimo į stresą modeliais, streso valdymo metodais bei juos praktiškai taikys gimnazijos bendruomenėje skatindamos pozityvius pokyčius. Projekto metu planuojamos įvairios veiklos (atviros pamokos, emocinio intelekto ugdymo ir streso valdymo dirbtuvės, jaunųjų ambasadorių parengimas, metodinė - praktinė konferencija, profesinio veiklinimo išvykos, apskrito stalo diskusija, erdvių bendrakūra). Visa tai padės įgyvendinti gimnazijos strateginio plano tikslus ir uždavinius ir stiprins gimnazijos bendruomenę. Kviečiame aktyviai dalyvauti šio projekto  veiklose!
Projekto dalyvės





 

                    
                    

                     


                   


                    


                     

                     

                    

                    

                    

                    

                    

                    


                    


                    


                    



                   




                







© 2022 Šiaulių „Romuvos“ gimnazija