Joomla slideshow module from joohopia
  • Pradžia
  • Struktūra ir kontaktai
    • Informacija apie gimnaziją
    • Gimnazijos struktūra
    • Savivalda
      • Gimnazijos taryba
      • Mokytojų taryba
      • Mokinių seimas
  • Teisinė informacija
    • Teisės aktai
      • Teisės aktai reguliuojantys švietimą
      • Gimnazijos veiklą reglamentuojantys norminiai teisės aktai ir tvarkos
    • Teisės aktų projektai
    • Tyrimai ir analizės
    • Teisės aktų pažeidimai
  • Veiklos sritys
    • Formalusis ugdymas
      • Ugdymo organizavimas
      • Pamokų tvarkaraštis
      • Projektai
        • Bendra informacija
        • Tarptautiniai
          • Erasmus + projektas „Digital Literacy in 6 Steps”
          • Europe in motion
          • „Keisdamiesi keičiamės“
          • PLURICLIL
          • „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“
          • DAF-IMMERSION
          • Erasmus+ projektas „Aliisa"
          • Robot mission: protecting marine wildlife from OP2
        • Respublikiniai
          • Kokybės krepšelis
          • Mes rūšiuojam
          • Integruotas geografijos ir vokiečių kalbos mokymas
          • JUGEND DEBATTIERT MOSO
          • „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
        • Gimnazijos
        • Archyvas
          • Tarptautiniai
          • Respublikiniai
          • Miesto
          • Gimnazijos
      • Mokomieji dalykai
        • Fizinis ugdymas, menai ir technologijos
        • Gamtos mokslai (biologija, chemija, fizika)
        • Lietuvių kalba
        • Matematika ir informacinės technologijos
        • Socialiniai mokslai (etika, tikyba, istorija, geografija, ekonomika)
        • Užsienio kalbos
      • Pasiekimai
      • Modulių, pasirenkamųjų dalykų, projektų pasiūla
    • Neformalusis švietimas
      • Būreliai
      • Tradiciniai renginiai
    • SKU kalendorius
    • Veiklos įsivertinimas. Ataskaitos
    • STEAM
    • UTA (ugdymo turinio atnaujinimas)
  • Administracinė informacija
    • Nuostatai
    • Planavimo dokumentai
      • 2023–2025-ųjų metų strateginis veiklos planas
      • 2023 metų veiklos planas
      • Vadovų darbotvarkė. Mėnesio veiklos planas
      • Administracijos posėdžių planas 2022 m.
    • Darbo užmokestis
    • Viešieji pirkimai
    • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Bendradarbiavimas
    • Darbuotojų skatinimas ir darbo pareigų pažeidimai
    • Korupcijos prevencija
    • Darbo pasiūlymai
    • Ūkio subjektų priežiūra
    • Tarnybiniai lengvieji automobiliai
    • Asmens duomenų apsauga
  • Paslaugos
    • Priėmimas į gimnaziją
    • Pagalba mokiniui
    • Biblioteka
    • Visuomenės sveikatos specialistas
    • Socialinis pedagogas
    • Psichologas
    • Karjeros specialistas
    • Valgykla
    • Išduodami dokumentai
    • Gimnazijos sporto salės ir sporto aikštynų užimtumo grafikai
    • Mokamos paslaugos
  • Nuorodos

STEAM VEIKLOS 2019 METAIS

Netradicinio ugdymo pamokos

 

Balandžio 4 dieną 1a klasės mokiniai lankėsi ŠPRC Statybų skyriuje organizuotoje profesijų mugėje. Užsiėmimo metu gimnazistai ne tik susipažino su įvairiomis profesijomis, bet ir praktiškai išbandė interjero projektavimo, 3D projektavimo ir vaizdų redagavimo bei meninio dekoravimo specialybes. Profesijų mugėje lankėsi ir mūsų gimnazijos antrokai, kurie noriai dalyvavo fotosesijose, merginos mėgavosi visazisčių ir kirpėjų paslaugomis.

 

Vasario 7 dieną II-ų ir III-ų klasių mokiniai išvyko į Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centrą. Jie dalyvavo netradicinio ugdymo pamokoje „Genetika ir ekologija aplink mus“. Gimnazistai susipažino ne tik su naujosiomis technologijomis, kurios taikomos atliekant įvairius mokslinius tyrimus, bet ir patys eksperimentavo, padedami mokslininkų ir mokytojų. Jie mikroskopo- roboto pagalba nustatė žmogaus ląstelių chromosomas, atpažino moterišką ir vyrišką kariotipą. Pagal Y chromosomos dydį nustatė vyriškos linijos kilmę. Pasirodo, kai kurie europiečiai turi net mongoliškų genų pėdsakų , nes Y chromosoma yra didesnė ir ilgesnė. Pro optinius mikroskopus stebėjo augalų mutantų morfologinius požymius ir aiškino, kaip mutantų ir nepakitusių augalų populiacijos išplito Lietuvos teritorijoje. Ekologijos pamokoje mokiniai turėjo galimybę išsiaiškinti, kas yra augalų chemija. Augalai ir gyvūnai išskiria chemines medžiagas, kurios padeda arba trukdo augti ir vystytis organizmams. Ekologiniai tyrimai atliekami laboratorijoje, naudojant sudėtingus prietaisus ir technologijas, nors daugeliui atrodė, kad aplinkosaugines problemas galima spręsti tik tyrinėjant gyvąją gamtą natūralioje aplinkoje. Gyvybės mokslų centras modernus, šiuolaikiškas, atitinkantis aukščiausius tyrimams keliamus reikalavimus, todėl mokiniams ir mokytojams susipažinti su naujausiais eksperimentais ir atradimais buvo labai įdomu.

 


Renginiai: akcijos, festivaliai, dienos, konkursai

2019 metų lapkričio mėnesį vyko Tarptautinių edukacinių konkursų „Olympis 2019 – Rudens sesija“, kurioje dalyvavo ir 3d klasės gimnazistė Adriana Levanaitė. Šiame konkurse nuo 2014 m. kviečiami dalyvauti visi Lietuvos mokymo įstaigų 1-12 klasių mokiniai, norintys patikrinti mokomųjų dalykų žinias, atlikdami įvairias įdomias užduotis. Konkurso „Olympis“ pagrindinis tikslas – sudominti mokinius mokomuoju dalyku ir skatinti mokymosi motyvaciją. Adriana džiaugiasi savo pasiekimais: anglų kalbos konkurse – I laipsnio diplomas; lietuvių kalbos ir literatūros bei geografijos – II laipsnio diplomas; fizikos, chemijos, istorijos, informacinių technologijų konkursuose – padėka.

 

Nuoseklus mokymasis pamokoje, domėjimasis gamtos ir tiksliais mokslais, patyriminė veikla mokykloje, patirtis popamokinėje ir netradicinėje veikloje mokinius skatina išbandyti savo gebėjimus mokyklinėse olimpiadose. Jos padeda ne tik  suvokti, kiek daug mokinys išmoko, bet ir tai, kur dar gali tobulėti. Gruodžio ir sausio mėnesiais gimnazijoje vyko  gamtos ir tiksliųjų mokslų olimpiados. Mokiniams, kuriems šį kartą pavyko labiausiai, tai startas į II etapo miesto olimpiadų turą. Linkime sėkmės.

 

 

Respublikinė gamtos mokslų konferencija „Menas mokytis ir tyrinėti“

2019-12-06 S. Daukanto gimnazijoje vyko respublikinė mokinių ir mokytojų gamtos mokslų konferencija „Menas mokytis ir tyrinėti“. Šioje konferencijoje pranešimą skaitė 4 klasės gimnazistės Greta Jokubauskaitė ir Smiltė Baranauskaitė.  Pranešime „Beržynėlio parko dirvožemio tyrimai“ buvo akcentuojama ekologinė dirvožemio reikšmė Beržynėlio parkui ir miesto gyventojams. Mokinės turėjo galimybę ne tik pristatyti savo tiriamuosius darbus, bet ir susipažinti su kitų mokinių ir mokytojų iškeltomis idėjomis bei patyrimine veikla.

 

Baigėsi 1-asis tarptautinio IT konkurso BEBRAS etapas, kuriame dalyvavo daugiau nei 43 tūkstančiai mokinių iš visos šalies. Džiugu, kad net du „Romuvos“ gimnazijos mokiniai pateko į Lietuvos geriausiųjų 50-uką: 1 klasės mokinys Matas Medišauskas (44 vieta šalyje, 2 vieta mieste) ir 3 klasės mokinys Naglis Mikalkėnas (15 vieta šalyje ir 1 vieta mieste). Džiaugiamės, kad net 18 mūsų gimnazistų pateko į miesto geriausiųjų 30-uką. Sveikiname nugalėtojus ir linkime sėkmės II konkurso etape.

 

Pavasario lygiadienis primena žmonijai gamtos problemas. Kiekvienas iš mūsų galime prisidėti prie jos išsaugojimo ir tausojančio požiūrio į aplinką. 2- ų klasių mokiniai kūrė dirbtines ekosistemas, kurios buvo eksponuojamos gimnazijos skaitykloje. Iš antrinių žaliavų pagaminti įvairūs dirbiniai džiugino ekoetno parodoje. O kovo 20-ą dieną mūsų gimnazistai Talkšos ežero pakrantėje kartu su miesto bendruomene paminėjo Žemės dieną, apie kurią trumpai buvo kalbėta mokyklos radijo laidoje. Šį mėnesį vyko du projektai, tai – „Mes rūšiuojam“ ir inovatyvus projektas „ Kaunastic VR“. Žemės dienos renginius užbaigėme „Žaliuoju festivaliu“ balandžio 10 dieną. Jame dalyvavo penkios miesto progimnazijų („Romuvos“, Dainų, Gegužių, Ragainės) aštuntokų ir „Romuvos“ gimnazijos pirmokų komandos. Festivalio metu mokiniai atliko ne tik teorines aplinkosaugines užduotis, bet ir kūrė maišelius, pagamintus iš antrinių žaliavų, kurie neteršia gamtos. Mokiniai juos pasigamino iš senų, nenaudojamų užuolaidų ir nereikalingų virvelių. Kūrybiškiausios komandos buvo apdovanoti prizais ir padėkos raštais. Jaunas žmogus jau dabar turi priimti teisingus sprendimus, kurie sustabdytų klimato kaitą ir kitas ekologines problemas. Renginių akimirkos foto galerijoje.

 

Kovas – matematikos mėnuo. Ta proga gimnazijoje vyko matematikos konferencija. Renginį organizavo matematikos mokytoja Edita Klimaitė, o vedė 1b klasės mokinės – Joana Augutytė ir Aušrinė Mažrimaitė. Konferencijos dalyviai - gimnazijos mokiniai ir svečiai iš kitų miesto mokyklų - pristatė 11 teminių pranešimų. Auditorija klausėsi apie STEM programą ir jos veiklas, aukso pjūvį, įvairių skaičių reikšmes, finansinį raštingumą, didžiausius skaičius visatoje. 2a klasės mokiniai pristatė filmą apie matematiką muzikoje. Konferencijos dalyviai turėjo puikią galimybę sužinoti daug įdomių dalykų, susijusių su matematika, be to, drąsiausi pasitikrino gebėjimus šokdami pagal matematines formules - taip jie sužinojo savo charakterį pagal gimimo datą. Matematikos konferencijos organizatorė dėkoja visiems renginio dalyviams: ir pranešimų autoriams, ir klausytojams, ir mokinius konsultavusiems matematikos mokytojams.

 

Fotografija - vienas iš menų, puikiausiai prisitaikiusių skaitmeninio laikmečio sąlygomis ir šiandien kvėpuojančių visa krūtine. Kovo 25 dieną gimnazijoje buvo atidaryta mokinių darbų paroda „Fotografijos ir meno sintezė“ . Parodoje eksponuojami 3 klasių mokinių sukurti darbai. IT pamokų metu mokiniai redagavo nuotraukas, naudojo įvairius redagavimo efektus, fantazavo ir kūrė meno kūrinius. Kaip sekėsi mokiniams galima pamatyti II –ojo aukšto koridoriuje. Kiti mokinių darbai bus eksponuojami balandžio mėnesį.

 


Netradicinės STEAM veiklos dienos gimnazijoje

Penktadienį (09-27) Šiaulių arenoje vykęs moksleivių renginys – galimybių festivalis „Tavo PIN kodas“ – prasidėjo atominiu muzikiniu sprogimu. Skambėjo „Queen“, „AC/DC“, „Nirvana“ legendiniai roko klasikos kūriniai. Jungtinis Šiaulių miesto gimnazijų choras, pavadintas „Rock in Šiauliai 2019“, turėjo tik vieną bendrą repeticiją. Kiekvienas kolektyvas repetavo atskirai. Daugiau skaitykite ČIA. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

 

Rugsėjo 27 dieną jaunuosius šiauliečius susiburti, patirti ir išmokti kvietė galimybių festivalis „Tavo Pin Kodas“, kuris vyko Šiaulių arenoje. Renginyje dalyvavo ne tik Vidas Bareikis, Benediktas Vanagas, kiti žinomi žmonės, bet ir 46 įvairios visuomeninės organizacijos bei švietimo įstaigos. Festivalyje aktyviai dalyvavo ir „Romuvos“ gimnazija, pristačiusi STEAM veiklą „Gyvosios gamtos kodas“. Stebint keliems šimtams žiūrovų, gimnazijos ketvirtokai kompiuteryje modeliavo DNR molekulę ir ją spausdino 3D spausdintuvu. Žiūrovai savo gebėjimus ir žinias irgi galėjo išbandyti, atlikdami romuviečių sukurtas kompiuterines užduotis ir eksperimentus, išskirdami iš įvairių augalų ir jų dalių DNR molekules, o vėliau bandydami jas užšaldyti skystu azotu. Skystas azotas puikiai atliko savo vaidmenį šaldant augalų žiedus ir iš augalų pagamintus maisto produktus, kuriuos, azoto paveiktus, lankytojai galėjo išbandyti. „Romuvos“ gimnazijos stendas tą dieną buvo vienas populiariausių renginyje. Mūsų „Gyvosios gamtos kodą“ aplankė apie 1000 žiūrovų. Kai kurie prie stendo grįžo, norėdami geriau patobulint savo gebėjimus ir iš naujo susipažinti su amžinos gyvybės saugotoja – DNR molekule. Pagiriamojo žodžio susilaukėme ir iš ŠU trijų profesorių, kurie džiaugdamiesi romuviečių STEAM veikla teigė, jog mūsų gimnazija - „tai mokykla, kuri pademonstravo puikų pasirodymą ir išmanymą“. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

 

Kovo 8-ą dieną „Romuvos“ gimnazijoje vyko Gamtos mokslų diena, skirta STEAM programai įgyvendinti. Mokiniai įdomiai praleido laiką dalyvaudami netradicinėse veiklose. Vieni lankėsi S.Gliaudžio gamtos muziejuje, kiti aktyviai dalyvavo renginiuose mokykloje. Į svečius buvo atvykusi pardavimų vadovė J. Petrylienė ir A. Smirnovas, Šiaulių regiono vadovas. Jie surengė mokiniams protmūšį „Kas žino, tas valdo“. Vyko ir integruota matematikos-biologijos pamoka „Ką turiu žinoti apie kraujo spaudimą“ bei Matematikos stotelės pirmų klasių mokiniams. Skaitykloje atidaryta komiksų paroda „Eureka“, kurioje savo darbus eksponavo „Sandoros“ progimnazijos ir „Romuvos“ gimnazijos mokiniai. Šiaulių miesto savivaldybės ūkio ir aplinkos skyrius kartu su išmaniosios komunikacijos agentūra „Idea Prima“ mūsų gimnazijos ir miesto bendruomenei suorganizavo seminarą „Šiaulių miesto užterštumo būklė“. Keturi pranešėjai įdomiai ir intriguojančiai pristatė aplinkos užterštumo pasekmes sveikatai, nurodė aplinkos taršos priežastis ir ragino įsitraukti į aplinkosaugines akcijas - „Žemės diena“, „Žemės valanda“ ir „Gyvas miškas“. Tai išskirtinė patirtis, kuri paliko mokiniams neišdildomą įspūdį. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

 


Projektai, projektinė veikla

Balandžio 19 -29 d. Romuvos gimnazijos 1b klasės mokiniai dalyvavo projekte „Oro taršos Šiaulių mieste mažinimas”. Gimnazistams paskaitą apie oro taršos šaltinius ir jų poveikio mažinimą skaitė Šiaulių municipalinės aplinkos tyrimų laboratorijos vadovas Robertas Klimas. Po paskaitos vyko praktiniai užsiėmimai. Moksleiviai dešimtyje tyrimo vietų aplink Romuvos gimnaziją ėmė oro mėginius kietųjų dalelių, SO_2, NO, CO ir ozono koncentracijai nustatyti, matavo triukšmo ir gama spinduliuotės lygį. Matavimų rezultatus galima rasti adresu www.tyrimuzemelapis.lt. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

 

Kovo 12-22 dienomis bus renkamos, rūšiuojamos ir kaupiamos elektros ir elektronikos prietaisų atliekos. Į 215 kabinetą galima atnešti nereikalingus ir pasenusius bei sugedusius prietaisus. Mokiniai bei jų tėveliai ,rinkite elektros ir elektroninės įrangos, nešiojamųjų baterijų atliekas, jų nešalinkite su kitomis buityje susidarančiomis atliekomis. Visi kartu galime ne tik prisidėti prie aplinkos gerinimo, bet ir laimėti vertingų prizų. Padirbėkime kartu.

 

Gimnazijos bendruomenė visus 2018-2019 mokslo metus rinko, rūšiavo aplinkai pavojingas elektronikos atliekas: senus telefonus, elektros prietaisus, kompiuterius, dienos šviesos lempas, baterijas. Buvo sukaupta ir išrūšiuota 707 kg  nebereikalingų  „antrinių žaliavų“. Visas šias atliekas galima perdirbti antrą kartą ir prikelti naujam gyvenimui. UAB „Atliekų tvarkymo centras“  inicijuoja ne tik  atliekų išvežimą, bet ir už dalyvavimą projekte „Mes rūšiuojam“ apdovanoja įvairiais prizais. Mūsų mokykla surinko 52,59 taškus ir už juos galėjo įsigyti knygų, kurių kaina atitinka surinktų taškų vertę.  Dovanotas knygas rasite gimnazijos bibliotekoje ir visada galėsite įdomiai praleisti laiką, susipažindami su aktualiomis šiandienos mokslo ir aplinkosaugos problemomis. Gautos knygos nuotraukoje.

 

Holistinio požiūrio į informacinių technologijų mokymą tikslas – ugdyti mokinių gebėjimus naudoti IKT efektyviam kasdieniniam mokymuisi, pažintinėms, tiriamosioms ir kūrybinėms veikloms. Viena iš tokių veiklų yra robotika.
2019-06-13 dieną į gimnaziją sugūžėjo būrelis robotikos mėgėjų iš „Romuvos“ progimnazijos. Kartu su gimnazistais svečiai dalyvavo konkurse „Robotų istorija ir dabartis“, konstravo savo robotus, originaliai ir kūrybiškai draugams pristatė robotų pritaikymo idėjas realiame gyvenime, dalyvavo robotų lenktynėse ir kūrė programas robotams Minecraft aplinkoje. Vieno renginio metu mokiniai turėjo galimybę atsiskleisti kaip inžinieriai, marketingo vadybininkai, programuotojai bei architektai. Nors buvo alinantis karštis, tačiau mokiniams entuziazmo netrūko, o nuotaiką gerino atšaldytos braškės. Ačiū dalyviams ir „Romuvos“ progimnazijos IT mokytojai Ritai Nemanienei. Gražios vasaros ir iki naujų susitikimų! Daugiau akimirkų foto galerijoje.

 

Rugsėjo 17 dieną „Romuvos“ gimnazijos antrokai dalyvavo mokslo festivalio „Erdvėlaivis Žemė“ organizuotoje paskaitoje „Ar galėsi keistis informacija su ateiviais?“. Renginyje gimnazistams buvo atskleidžiamos galimos bendravimo su nežemiškų civilizacijų atstovais formos: pristatomas piktogramų raštas, vadovaujantis naujomis tendencijomis, Bing Xu knyga „Book from the Ground“.

 

 

Benradarbiavimas su socialiniais partneriais

 



Spalio mėnesį 1–3 klasių gimnazistai dalyvavo patyriminio ugdymo STEAM išmaniosios inžinerijos veiklose. Jie sužinojo apie informacinių technologijų ir specializuotų kompiuterinių programų taikymo galimybes šiuolaikiniame projektavime, dizaine ir gamyboje, įgijo bazinių žinių ir praktinių gebėjimų naudoti programą Solid Works kuriant 3D objektus, juos vizualizuojant, susipažino su šiuolaikinio pramoninio roboto struktūra ir programavimo įrankiais bei jų panaudojimo galimybėmis. Mokiniai lankėsi UAB Baltik Vairas, kuris yra vienintelis Pabaltijo šalyse dviračių gamintojas, susipažino su elektrinių bei įprastų dviračių gamybos bei surinkimo cechais, modernią gamybos valdymo sistema. Apsilankę UAB SALDA, kuris yra vienintelis Pabaltijo šalyse vėdinimo sistemų gamintojas, moksleiviai susipažino su gamybos ir surinkimo cechais, aplankė moderniausią visoje Centrinėje Europoje tyrimų laboratoriją, kurioje atliekami įvairūs vėdinimo sistemų bandymai. Gimnazistai turėjo galimybę pabendrauti su specialistais, uždavė jiems daug klausimų. Profesijų atstovai noriai bendravo su mokiniais ir parodė, kaip vyksta darbas. Pabrėžė, jog vienas svarbiausių privalumų norint dirbti bet kokioje įmonėje – gebėjimas dirbti ne tik individualiai, bet ir komandoje. Tai privertė mokinius susimąstyti, ar visi tai geba. Dalyvaudami išmaniosios inžinerijos veiklose mokiniai įgijo ne tik žinių ir praktinių gebėjimų, bet ir susipažino su įvairiomis profesijomis.


 

„Romuvos“ gimnazijoje itin daug dėmesio skiriama patyriminiam ugdymui (STEAM). Kokią naudą teikia toks ugdymas, įsitikino „Romuvos“ progimnazijos 8 klasės mokiniai. Jiems spalio 9 d. buvo organizuotos patyriminės pamokos, kurias vedė įvairių dalykų gimnazijos mokytojai.
Patyriminio ugdymo (STEAM) pamokos „Romuvos“ progimnazijos aštuntokams vyko itin interaktyviai. Visų pirma mokiniai pasitikrino lietuvių kalbos ir ekonomikos žinias, po to eksperimentavo kūrybinėse dirbtuvėse, kurių metu įsitikino, kad kūryba – ne tik genijų reikalas. Jų patirčių bagažas taip pat buvo papildytas muzikos ir šokių potyriais.
Patyriminio ugdymo (STEAM) koncepcija – tai kitoks požiūris į mokinio ugdymo procesą, kuris grindžiamas kitokiu mokymosi formatu. Todėl ši diena gimnazijoje dirbantiems pedagogams – geroji patirtis ir puikus įkvėpimo šaltinis siekiant išsikeltų tikslų, kurių svarbiausia dedamoji – į mokinį orientuotas patyriminis ugdymas.



Mokiniai tyrė Rėkyvos pelkės atsiradimo kilmę ir nustatė jos geologinius amžius bioindikatorių pagalba.


 

Šiaulių universitete -  STEAM  ugdymas

Šiaulių universitetas bendradarbiauja su Šiaulių miesto gimnazijomis, padėdamas įgyvendinti STEAM programas. Vienoje iš jų “Aplinkos bioindikacija pagal žiedadulkes ir titnagdumblius” dalyvavo ir mūsų gimnazijos dešimtokai.  Tyrimas prasidėjo Rėkyvos pelkėje. Iš pradžių mokiniai susipažino su pelkės bioįvairove, nustatė jos atsiradimo kilmę, o paskui specialiu grąžtu paėmė durpingo pelkės sluoksnio mėginius iš beveik penkių metrų gylio tam, kad vėliau galėtų nustatyti, kaip formavosi ši sudėtinga teritorija tūkstančius ar net milijonus metų. Mėginiai buvo pargabenti į unversiteto laboratoriją , kurioje prasidėjo sudėtingi biocheminiai tyrimai ir eksperimentai. Gimnazistai, paėmę   durpingos pelkės žemės  iš įvairių geologinių sluoksnių, ieško augalų žiedadulkių, sporų ir kitų geologinių reliktų, pagal kuriuos nustatė, kokie   augalai bei kiti organizmai vyravo viename ar kitame geologiniame Žemės amžiuje  ten, kur dabar tyvuliuoja ežeras ir yra susiformavusi paslaptinga Rėkyvos pelkė. Mokiniai, ne tik daug sužinojo, susipažino su tyrėjo ir gamtininko veiklos ypatumais, bet ir patyrė daug malonių, netikėtų įspūdžių.

 

Spalio 23, 24 dienomis gimnazijos pirmų klasių mokiniai vyko į Šiaulių botanikos sodą dalyvauti STEAM programoje „Augalų morfologinių savybių įsisavinimas“. Mokiniai susipažino su augalų įvairove, sistematika, jų morfologinėmis savybėmis, išsiaiškino, kaip žmogus sugeba pritaikyti augalų savybes architektūroje, inžinerijoje, dizaine bei kitose meno šakose. Savo žinias gimnazistai panaudojo praktiškai. Stilizuodami augalų savybes, kūrė monogramas ant drobinių maišelių. Įspausdami natūralių augalų dalis, dekoravo ne tik ekologiškus maišelius, bet ir drobinius marškinėlius. Medžiagoje įspausti natūralūs augalų dažai išlieka ilgai, atrodo patraukliai, neteršia aplinkos ir yra saugūs. Mokymaisis kuriant kitokioje aplinkoje, gamtos mokslus daro patrauklesnius, o mokiniams suteikia pažinimo ir atradimo džiaugsmą. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

 

Lapkričio mėnesį kartą per savaitę 1-3 klasių mokiniai turėjo galimybę susipažinti bei pamėginti atlikti įvairius fizikinius bandymus, naudojant daugeliui nežinomus ir nematytus prietaisus Šiaulių Valstybinėje kolegijoje. Buvo pasiūlyta labai daug įvairių eksperimentų iš elektromagnetizmo ir termodinamikos dėsnių, todėl gimnazistai galėjo pasirinkti jiems patiems aktualiausius ir įdomiausius. Ši STEAM patirtis mokiniams labai patiko. Jie norėtų ir kitais metais atlikti bandymus netradicinėje erdvėje, bendradarbiaujant su įvairiomis aukštosiomis mokyklomis.

 

Lapkričio 26–27 d. „Romuvos“ gimnazijoje lankėsi „Ragainės“ ir „Dainų“ progimnazijos aštuntokai. Šių progimnazijų mokiniai susipažino su mokyklos aplinka, susitiko su mokyklos administracija, dalyvavo gimnazijos specialistų vestuose socialinio-emocinio ir karjeros ugdymo užsiėmimuose, ėjo į mokytojų dalykininkų pamokas. Jie tobulino kalbines (lietuvių ir anglų k.), matematikos, fizinio aktyvumo, socialines-pilietines (istorijos, etikos), kūrybines (teatro ir muzikos) kompetencijas.
„Ragainės“ ir „Dainų“ progimnazijos mokinius globojo mūsų gimnazijos mokinių savivaldos nariai: Deimantė, Sotera, Joana, Modestas, Gertrūda, Kamilė, Martyna ir Urtė. Ačiū mūsų šauniajam mokinių seimui už pagalbą ir aktyvią socialinę-pilietinę veiklą gimnazijoje ir už jos ribų!♥

 

IT užsiėmimai - STEAM programos dalis

2019 m. 05-30 – 06-18 gimnazijos moksleiviai lankė 10 val. trukmės Šiaulių m. savivaldybės finansuojamus STEAM kursus „Realių uždavinių programiniai sprendimai“, teikiamus Šiaulių universiteto.
Mokiniai išmoko spręsti realią užduotį metodiškai, skaidydami dalimis, taupiai naudodami resursus (laiko ir atminties). Susipažino su papildomomis C++ galimybėmis – standartine biblioteka, STL klasėmis ir algoritmais, o tai leidžia išspręsti uždavinį greičiau. Susipažino su specifinių algoritmų reikalaujančiais uždaviniais.
Kursas pasirinktas dėl Informatikos (programavimo) olimpiadose naudojamų uždavinių neatitikimo mokyklinei informatikos programai. Olimpiadose moksleiviai neskirstomi griežtai pagal klases, todėl jaunesnieji turi spręsti uždavinius, kurių dar nėra praėję pagal mokyklos programą. Taip pat reikalaujamos duomenų struktūros dideliems duomenims saugoti. Nuo 2-o olimpiados etapo įvedami uždaviniai ir sąvokos, kurių išvis nėra mokyklinėje programoje. Kursas turėtų padėti spręsti problemas, atsirandančias dėl šių neatitikimų.


Kryptingas ugdymas

 

Mokslo metams artėjant į pabaigą naudinga apžvelgti nuveiktus darbus, pasidalinti su kitais savo patirtimi, pasiklausyti patarimų. Birželio 12 dieną įvyko 3 klasių mokinių projektinių darbų pristatymai. Iš viso buvo pristatyta 14 darbų . Darbų buvo daug ir įvairių , pavyzdžiui, „Beržynėlio parko dirvožemio tyrimai“, „Žaidimo kūrimas“ ir „Žodynai ir jų rūšys“ ir kiti. Renginyje dalyvavo 1-2 klasių mokiniai, gimnazijos mokytojai. Mokiniai pateikė savo darbus, klausėsi, kaip savo projektinius darbus pristato kiti. Tai buvo puiki proga vieniems pademonstruoti savo gebėjimus, o kitiems pasisemti patirties.



 

                    
                     

                     


                   


                    


                     

                     

                    

                    

                    

                    

                    

                    


                    


                    


                    



                   




                







© 2022 Šiaulių „Romuvos“ gimnazija