Joomla slideshow module from joohopia
  • Pradžia
  • Struktūra ir kontaktai
    • Informacija apie gimnaziją
    • Gimnazijos struktūra
    • Savivalda
      • Gimnazijos taryba
      • Mokytojų taryba
      • Mokinių seimas
  • Teisinė informacija
    • Teisės aktai
      • Teisės aktai reguliuojantys švietimą
      • Gimnazijos veiklą reglamentuojantys norminiai teisės aktai ir tvarkos
    • Teisės aktų projektai
    • Tyrimai ir analizės
    • Teisės aktų pažeidimai
  • Veiklos sritys
    • Formalusis ugdymas
      • Ugdymo organizavimas
      • Pamokų tvarkaraštis
      • Projektai
        • Bendra informacija
        • Tarptautiniai
          • Erasmus + projektas „Digital Literacy in 6 Steps”
          • Europe in motion
          • „Keisdamiesi keičiamės“
          • PLURICLIL
          • „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“
          • DAF-IMMERSION
          • Erasmus+ projektas „Aliisa"
          • Robot mission: protecting marine wildlife from OP2
        • Respublikiniai
          • Kokybės krepšelis
          • Mes rūšiuojam
          • Integruotas geografijos ir vokiečių kalbos mokymas
          • JUGEND DEBATTIERT MOSO
          • „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
        • Gimnazijos
        • Archyvas
          • Tarptautiniai
          • Respublikiniai
          • Miesto
          • Gimnazijos
      • Mokomieji dalykai
        • Fizinis ugdymas, menai ir technologijos
        • Gamtos mokslai (biologija, chemija, fizika)
        • Lietuvių kalba
        • Matematika ir informacinės technologijos
        • Socialiniai mokslai (etika, tikyba, istorija, geografija, ekonomika)
        • Užsienio kalbos
      • Pasiekimai
      • Modulių, pasirenkamųjų dalykų, projektų pasiūla
    • Neformalusis švietimas
      • Būreliai
      • Tradiciniai renginiai
    • SKU kalendorius
    • Veiklos įsivertinimas. Ataskaitos
    • STEAM
    • UTA (ugdymo turinio atnaujinimas)
  • Administracinė informacija
    • Nuostatai
    • Planavimo dokumentai
      • 2023–2025-ųjų metų strateginis veiklos planas
      • 2022 metų veiklos planas
      • Vadovų darbotvarkė. Mėnesio veiklos planas
      • Administracijos posėdžių planas 2022 m.
    • Darbo užmokestis
    • Viešieji pirkimai
    • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Bendradarbiavimas
    • Darbuotojų skatinimas ir darbo pareigų pažeidimai
    • Korupcijos prevencija
    • Darbo pasiūlymai
    • Ūkio subjektų priežiūra
    • Tarnybiniai lengvieji automobiliai
    • Asmens duomenų apsauga
  • Paslaugos
    • Pagalba mokiniui
    • Biblioteka
    • Visuomenės sveikatos specialistas
    • Socialinis pedagogas
    • Psichologas
    • Karjeros specialistas
    • Valgykla
    • Išduodami dokumentai
    • Gimnazijos sporto salės ir sporto aikštynų užimtumo grafikai
    • Mokamos paslaugos
  • Nuorodos

Erasmus + projektas „Digital Literacy in 6 Steps”

Projekto tikslas – ugdyti mokinių skaitmeninį raštingumą ir kritinį mąstymą tarptautiniame kontekste. .  Skaitmeninis raštingumas – tai gebėjimas pačiam kritiškai ir kūrybiškai naudoti IKT, siekiant su darbu, užimtumu, mokymusi, laisvalaikiu, įsitraukimu į visuomenės gyvenimą ir dalyvavimu jame susijusių tikslų.

Projekto dalyviai:
I.T.S.E.T. "Manlio Capitolo" TURSI (Italija),
EKPEDEFTIRIA VASSILIADI (Graikija),
Staroprestolna profesionalna gimnaziya po Ikonomika (Bulgarija),
Agrupamento de Escolas de Penacova (Portugalija),
IES DIEGO DE SILOÉ (Ispanija),
Šiaulių „Romuvos“ gimnazija (Lietuva)

Projekto sklaidos kanalai:
Fb puslapis: https://www.facebook.com/DigitalLiteracyin6Steps
Internetinė svetainė: https://sites.google.com/view/digitalliteracyin6steps

Projekto dalyviai iš Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos: 4 mokytojai (D. Nemeikienė, K. Gerčaitė, N. Bružaitė, L. Tankelevičienė) ir 1-3 klasių mokiniai.

Projektas tęsiasi trejus metus, nes projekto vykdymo laikas pratęstas dėl pandemijos COVID19.

 

PROJEKTINĖ VEIKLA 2022-2023

Mokykloje sėkmingai užbaigtas projektas užtrukęs net 4 metus dėl praėjusios Covid-19 pandemijos. Kiek apie kitų šalių kultūrą, istoriją, ar jų gyvenimo būdą sužinome pamokose, o kiek sužinome apsilankę tose šalyse? Kiek pamatome ir išgirstame sekdami paskui gidą turistinėje kelionėje, o kiek – apsigyvenę kitos kultūros šeimoje, vakarieniaudami prie bendro vakarienės stalo ar vakarodami prie stalo žaidimų lentos? Kad ir kaip norėtųsi, tačiau pamokose nesužinosi to, ką gali sužinoti būdamas tos kultūros aplinkoje.
Turėjome išskirtinę galimybę lankytis Ispanijoje, Portugalijoje, Bulgarijoje, Graikijoje ir Italijoje. Skirtingi kultūriniai papročiai sujungė visas šalis bendram tikslui. Visus vienijo bendra interneto tema – saugumas, raštingumas, galimybės, kūrybiniai procesai trumpų video-siužetų kūrimas. Didžiulė mokytojų ir mokinių komanda net iki 50 žmonių dirbo grupėse ir nagrinėjo pasirinktas sritis.
Savaitė įtempto, bet smagaus darbo kiekvienoje šalyje neprailgo. Kultūriniai skirtumai nėra pribloškiantys, tačiau kai kas privertė susimąstyti apie meilę savo kraštui ir pagarbą šalia esančiam.  Buvo smagu ir įdomu pamatyti, kaip atrodo kitų šalių kasdienis gyvenimas, maistas, namai bei tarpusavio santykiai.
Unikalus projektas savo turiniu, temomis, dalyviais, mokytojais, skirtingų šalių kultūra liks mūsų širdyse. Kiekvienos šalies patirtys praplėtė mūsų akiratį, sukaupė neišdildomus įspūdžius ir prisiminimus.

 

Mobilumo vizitas Šiauliuose.  Susitikimo metu  visą savaitę šurmuliavo  „Erasmus+ projekto „Digital literacy in 6 steps“ dalyviai iš Graikijos, Ispanijos ir Bulgarijos. Nuotoliniu būdu prie projekto dalyvių  prisijungė Italijos ir Portugalijos atstovai. Pagrindinis projekto tikslas – šviesti jaunus žmones apie inerneto saugą bei įtraukti išmaniųjų technologijų naudojimą į skirtingas veiklas. Šalių atstovai visą savaitę aktyviai diskutavo, dirbo grupėse. Kūrė saugaus interneto simbolius, rengė kultūrinį vakarą, kuriame kiekviena tarptautinė komanda pristatė savo šalį. Be to, mokiniai susipažino su Šiauliais bei aplankė žymius miesto objektus. Visi projekto dalyviai vyko į Vilnių, kūrė lanktinukus, klausimyną ir plakatus apie saugos svarbą internete. Na, o paskutinę susitikimo dieną, pasirūpinę suvenyrais ir apsikeitę konktaktais su kitais programoje dalyvaujančiais vaikais, keliavo namo. Tikimės, kad lietuviai galės taip pat aplankyti kitas projekte esančias šalis ir susitikti su jau draugais tapusiais „Erasmus+ Digital literacy in 6 steps“ projekto dalyviais.

Mobilumo vizitas Ispanijoje. Lapkričio 4-11d. Illoroje (Ispanijoje) vyko tarptautinio Erasmus+mokyklų partnerystės projekto „Digital Literacy in 6 steps” dalyvių susitikimas. Jame dalyvavo mokiniai ir jų mokytojai iš 6 skirtingų šalių: Italijos, Bulgarijos, Portugalijos, Ispanijos, Graikijos ir, žinoma, Lietuvos. Jaunuoliai IES Diego de Siloé mokykloje praktinių ir teorinių užsiėmimų metu gilinosi ir aptarė saugaus interneto, tvirto slaptažodžio, Digital Footprint, svetainių kūrimo ir atsakomybių internete klausimus, pagrindines problemas, ieškojo jų sprendimo būdų. Projekto dalyviai taip pat lankėsi ir dalyvavo edukacinėse Granados mokslo centro veiklose: robotikos užsiėmimuose, susipažino su gamtos mokslų raidos ekspozicijomis.  Neišdildomą įspūdį paliko krašto kultūra ir architektūra, sutiktų žmonių svetingumas ir nuoširdumas:  susitikta su Illoros meru, aplankyta Illora miestelio katedra, pilis, Granados katedra ir pilių ansamblis. Dalyviai susipažino su Granados, Illoros ir Malagos tradicijomis, kultūra, kulinariniu paveldu, užmezgė pažintis su kitų šalių mokiniais bei mokytojais. Savaitė praėjo akimirksniu. Džiaugiamės, kad „Romuvos” gimnazija dalyvauja tarptautiniuose projektuose ir turiningai leidžia laiką.

Mobilumo vizitas Portugalijoje. Kovo 21-25d. gimnazijos penki mokiniai ir dvi mokytojos išvyko į Erasmus+ projekto „Digital Literacy in 6 Steps” susitikimą Portugalijoje, Penacovos mieste. Pirmadienį - pirmąją projekto dieną - visi mokiniai ir mokytojai turėjo galimybę susipažinti vieni su kitais, apžiūrėti mokyklą ir patį Penecovos miestą. Išklausę šiltų miesto mero, mokyklos administracijos žodžių, mokiniai turėjo kelias grupines užduotis, kurių metu diskutavo aktualiomis  temomis: informacinis raštingumas – informacijos iš kelių šaltinių derinimas, siekiant įvertinti informaciją; atvejų analizė: kaip netikros naujienos gali paveikti gyvenimo būdą; praktiniai pratimai melagingoms naujienoms aptikti. Šalių mokiniai mišriose grupėse ieškojo informacijos ir reiškė savo nuomonę apie dezinformaciją, saugų internetą, propagandą. Diena baigėsi nuotaikinga kelione atgal į viešbutį Coimbroje. Antradienį visi projekto dalyviai dar geriau susipažino su Penacovos miestu, jo žmonėmis, kultūra. Papietavę Reconquinho paplūdimio kavinėje, tęsė ekskursiją po Penacovą. Kupini naujų įspūdžių vakare mokiniai ir mokytojai grįžo į Coimbrą. Trečiadienis buvo tikrai darbingas. Projekto dalyviai turėjo tris grupines veiklas, kurių metu išklausė Dr. Rita Fortunato Baptista pristatymo, sužinojo apie interneto melagienas, dezinformaciją ir uždavė jai klausimų. Taip pat buvo supažindinti su eTwinning internetine svetaine. Grupinėms veikloms pasibaigus, mokiniai dalyvavo miesto pažintinėse varžybose po Coimbrą. Ketvirtadienį mokiniai ir mokytojai praleido tyrinėdami Aveiro miestą ir jo paplūdimį - Costa Nova. Veikloms pasibaigus mokiniai ir mokytojai turėjo laiko dar geriau vienas kitą pažinti, paragauti  maisto ir gerai praleisti laiką. Penktadienį, kad ir kaip būtų gaila, atėjo laikas atsisveikinti. Projekto organizatoriai įteikė sertifikatus visiems dalyviams ir lietuvių komanda iškeliavo į Portą, kuriame turėjo laisvo laiko apžiūrėti miestą, o dienos pabaigoje visi kartu draugiškai pavakarieniavo. Šeštadienį lietuvių komanda savo kelionę pabaigė skanaudami kavą prie Porto tilto ir išvyko į oro uostą.

Mobilumo vizitas Bulgarijoje. Balandžio 10-16 dienomis gimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvavo mobilumo projekte „Digital Literacy in 6 Steps“ Bulgarijoje. Tai jau ketvirtasis šio projekto susitikimas, kuris vyko Veliko Tarnove - buvusioje Bulgarijos sostinėje. Jau pirmą dieną pastebėjome, jog dominuojanti pamokų medžiaga, priemonė - išmaniosios technologijos. Grįžę į klasę visi atlikome testą ir sužinojome, koks yra mūsų mokymosi stilius. Aplankėme senosios Bulgarijos sostinės Veliko Tarnovo įžymiausius objektus: etnografinį kompleksą “Samovodska charshia”, Gurko gatvę, Asenevtsi ir “Mother Bulgaria” paminklus. Antroji diena prasidėjo regioninėje viešojoje bibliotekoje Petko Slaveykov. Mus pasitiko bibliotekos informacinių technologijų specialistas, kuris mus artimiau supažindino su Veliko Tarnovo istorija, parodydamas informatyvų video įrašą, parodė ir papasakojo, kaip yra skaitmenizuojamos knygos ir kaip išmaniosios technologijos prisideda prie knygų išsaugojimo. Taip pat išklausėme paskaitą apie saugų internetą, kaip jame užtikrinti savo saugumą. Nustebino tai, jog buvo remtasi jų asmenine patirtimi, tad paskaita mus tikrai sudomino. Po veiklų bibliotekoje kartu su bulgarais ragavome tradicinės bulgariškos virtuvės patiekalų. Lankėmės multimedijos centre “Tsarevgrad Tarnov”, kuriame gidė pasakojo plačiau apie tautiečių gyvenimo būdą viduramžiais. Iškart po to mus pasitiko kitas gidas ir kopėme į Tsarevets kalną - Veliko Tarnovo susikūrimo pradžios vietą.

Saulėtas ir šiltas oras leido mėgautis nuostabia antikine architektūra ir nepakartojamais juodosios jūros vaizdais. Stebėjome įspūdingą šviesų ir muzikos šou, kurį mums padovanojo bulgarų komanda. Keliavome į miestelį Tryavną ir išskirtine architektūra pasižymintį etnografinį kompleksą Etarą, kuriame buvo galima pamatyti skirtingas amatininkų dirbtuves, paragauti kavos, virtos ant smėlio, nusipirkti skanėstų, suvenyrų.

Mobilumo vizitas Graikijoje. Balandžio 27d. - gegužės 4d. gimnazijos mokiniai ir mokytojos dalyvavo mobilume Graikijoje „Digital Literacy in 6 Steps”. Tai jau penktasis šio projekto susitikimas, kuris vyko Thessaloniki - Graikijos mieste prie Egėjo jūros. Projekto dalyviai gilino skaitmeninio raštingumo, anglų kalbos ir istorijos žinias. Pažintis su kitų šalių (Portugalijos, Bulgarijos, Graikijos, Ispanijos, Italijos) dalyviais paliko šilčiausius prisiminimus. Vassiliadžio mokykla sužavėjo savo laisva ir kūrybiška mokymosi aplinka, šiltais ir draugiškais bendruomenės tarpusavio santykiais. Kartu su projekto dalyviais iš Italijos, Bulgarijos, Portugalijos, Graikijos žaidėme susipažinimo žaidimus, bendravome, kalbėjomės apie pomėgius. Dalyvavome darbo grupėse, kurias vedė informacinių technologijų mokytoja Joanna Mirto Chatzigeorgiou. Ji pristatė dirbtinio intelekto galimybes ir pritaikymą dabartinėje visuomenėje. Šią informaciją įsisavinti padėjo įvairios praktinės užduotys, kurios privertė mąstyti taip, kaip mąsto programuotojai ir robotai. Dalyvavome diskusijoje „Dirbtinis intelektas“. Pažintis tęsėsi su Graikijos istorija. Organizuota išvyka į Bizantijos muziejų. Šis garsus muziejus pristato puikią artefaktų kolekciją, kuri buvo atskleista Thessaloniki ir senojoje Makedonijoje. Kolekcija apima nuo priešistorės iki vėlyvos senovės. Sužavėti didinga Graikijos kultūra dalyvavome orientaciniame žaidime ,,City rally” - aplankėme istorines Thessaloniki vietas: Baltąją pilį, Zongolopoulos skulptūrą ,,Skėčiai”, Aristotelio aikštę, Galerijos arką, šventojo Dimitrijaus bažnyčią ir kt. Lankant vietas buvo atliekamos užduotys: iš savo kūnų padaryti šio projekto pavadinimo akronimą ,,DL6S”, iš praeivių sužinoti Thessaloniki miesto pavadinimo kilmę ar tiesiog įdomiai nusifotografuoti prie objektų. Edukacinė išvyka į Olimpo kalną. Olimpo kalnas sužavėjo savo didybe. Apsilankėme atokiai kalnuose įsikūrusioje Dioniso šventykloje. Olimpo kalno papėdėje įsikūrę nuostabaus grožio istoriniai miesteliai Palaios Panteleimonos ir Litochora. Puikiai praleistas laikas pajūryje prie Egėjo jūros. Vyko dirbtuvės apie MOOC. Susipažinome su dar viena nuotolinio mokymosi platforma MOOC. Dirbdami grupėse diskutavome apie pastarųjų metų pandemijos metu vykusį nuotolinį mokymąsi, pasidalinome savo patirtimis, įvardinome pranašumus ir trūkumus. Vyko veiklų refleksija, padėkoję vieni kitiems atsisveikinome bei pažadėjome palaikyti draugiškus ryšius.

Mobilumo vizitas Italijoje. Birželio 13d.-17d. gimnazijos 5 mokiniai ir 2 mokytojai viešėjo mobilumo projekte „Digital Literacy in 6 Steps” Italijoje. Tai buvo šeštasis ir paskutinis projekto susitikimas, kuris vyko Tursi miestelyje Italijoje. Programos dalyviai gilino žinias ir kompetencijas skaitmeninio raštingumo, anglų kalbos ir kitose srityse. Vėliau teko susiburti į komandas ir kibti į darbus - išversti kiekvienos šalies padarytas atmintines temai „Kaip saugiai naudotis internetu?” Dalyviai aplankė „Marinagri” uostą ir pasiskirstę į 2 grupes plaukė laivu. Išvykos metu grožėjosi vaizdais, išbandė laivo kapitono poziciją, pamatė, kaip veikia burių mechanizmas ir turėjo progą išsimaudyti Jonijos jūroje. Po pasiplaukiojimo projekto dalyviai buvo suskirstyti į tarptautines grupes ir kartu kūrė reels’us Instagramos platformoje. Varžybų metu mokiniai ne tik artimiau susibendravo, bet ir pagilino savo skaitmeninio raštingumo bei kūrybiškumo įgūdžius. Po pietų visi kartu lankėsi Materoje, išskirtiniame istoriniame pietų Italijos mieste, iškaltame uoloje. Miniatiūrinės siauros gatvelės, namai ir „sassi” arba uoloje iškalti būstai-urvai, kurių nepamatysi niekur kitur, pakerėjo ir mokinius, ir mokytojus. Programos dalyviai vyko į miestelį „Rotondella” ir mokėsi gaminanti itališkus makaronus su „Nonne Chef”. Buvo įdomu ir smagu priartėti prie tradicinių patiekalų gamybos, o pati edukacija paliko daug gerų įspūdžių. Popietės metu jie aplankė „Tavole Palatine” archeologinius griuvėsius, kurie dedikuoti deivės Heros garbei. Šioje šventykloje gyveno ir žymus filosofas, matematikas Pitagoras. Legenda teigia, kad Pitagoras gali būti palaidotas po šiais griuvėsiais. Vakaras baigėsi draugišku boulingo maču. Paskutinę projekto dieną mokiniai ir mokytojai susirinko į mokyklą, kurioje vyko programos uždarymo ceremonija. Visi dalijosi mintimis apie skaitmeninį raštingumą, internetą ir saugumo užtikrinimą. Vėliau buvo rodomi kiekvienos šalies sukurti filmukai apie saugumą internete bei vertinami Instagram platformos reels’ai. Po pertraukėlės įteikti sertifikatai. Vėliau aplankytas miestelis „Rabatana” ir pietūs italų šeimose. Buvo smagu ir įdomu pamatyti, kaip atrodo jų kasdienis gyvenimas, maistas, namai bei tarpusavio santykiai.
Unikalus projektas savo turiniu, temomis, dalyviais, mokytojais, skirtingų šalių kultūra liks mūsų širdyse. Kiekvienos šalies patirtys praplėtė mūsų akiratį, sukaupė neišdildomus įspūdžius ir prisiminimus.



 

PROJEKTINĖ VEIKLA 2021-2022

Birželio 13d.-17d. gimnazijos 5 mokiniai ir 2 mokytojai viešėjo mobilumo projekte „Digital Literacy in 6 Steps” Italijoje. Projekte dalyvauvo partneriai iš Bulgarijos, Graikijos, Italijos, Lietuvos, Ispanijos, Portugalijos. Tai buvo šeštasis ir paskutinis projekto susitikimas, kuris vyko Tursi miestelyje Italijoje. Programos dalyviai gilino žinias ir kompetencijas skaitmeninio raštingumo, anglų kalbos ir kitose srityse. Plačiau skaitykite ČIA. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

 

Balandžio 27 d. - gegužės 4 d. gimnazijos mokiniai ir mokytojos dalyvavo mobilume Graikijoje „Digital Literacy in 6 Steps”. Tai jau penktasis šio projekto susitikimas, kuris vyko Thessaloniki - Graikijos mieste prie Egėjo jūros. Projekto dalyviai (Goda Samalionytė, Kristupas Kvitko, Andrius Zurba, Ignas Šaltis, Lauryna Šarlauskaitė, Gabrielė Ivanovaitė. Mokinius lydėjo mokytojos Irma Adomavičienė ir Joana Mekšriūnienė) gilino skaitmeninio raštingumo, anglų kalbos ir istorijos žinias. Pažintis su kitų šalių (Portugalijos, Bulgarijos, Graikijos, Ispanijos, Italijos) dalyviais paliko šilčiausius prisiminimus. Plačiau skaitykite ČIA. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

 

Balandžio 10-16 dienomis gimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvavo mobilumo projekte „Digital Literacy in 6 Steps“ Bulgarijoje. Tai jau ketvirtasis šio projekto susitikimas, kuris vyko Veliko Tarnove - buvusioje Bulgarijos sostinėje. Daugiau informacijos apie kelionę ČIA. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

Informacinių technologijų Renata Baronienė

 

Kovo 21-25d. gimnazijos penki mokiniai ir dvi mokytojos išvyko į Erasmus+ projekto „Digital Literacy in 6 Steps” susitikimą Portugalijoje, Penacovos mieste. Pirmadienį - pirmąją projekto dieną - visi mokiniai ir mokytojai turėjo galimybę susipažinti vieni su kitais, apžiūrėti mokyklą ir patį Penecovos miestą. Išklausę šiltų miesto mero, mokyklos administracijos žodžių, mokiniai turėjo kelias grupines užduotis, kurių metu diskutavo aktualiomis temomis: informacinis raštingumas – informacijos iš kelių šaltinių derinimas, siekiant įvertinti informaciją; atvejų analizė: kaip netikros naujienos gali paveikti gyvenimo būdą; praktiniai pratimai melagingoms naujienoms aptikti. Šalių mokiniai mišriose grupėse ieškojo informacijos ir reiškė savo nuomonę apie dezinformaciją, saugų internetą, propagandą. Diena baigėsi nuotaikinga kelione atgal į viešbutį Coimbroje. Antradienį visi projekto dalyviai dar geriau susipažino su Penacovos miestu, jo žmonėmis, kultūra. Papietavę Reconquinho paplūdimio kavinėje, tęsė ekskursiją po Penacovą. Kupini naujų įspūdžių vakare mokiniai ir mokytojai grįžo į Coimbrą. Trečiadienis buvo tikrai darbingas. Projekto dalyviai turėjo tris grupines veiklas, kurių metu išklausė Dr. Rita Fortunato Baptista pristatymo, sužinojo apie interneto melagienas, dezinformaciją ir uždavė jai klausimų. Taip pat buvo supažindinti su eTwinning internetine svetaine. Grupinėms veikloms pasibaigus, mokiniai dalyvavo miesto pažintinėse varžybose po Coimbrą. Ketvirtadienį mokiniai ir mokytojai praleido tyrinėdami Aveiro miestą ir jo paplūdimį - Costa Nova. Veikloms pasibaigus mokiniai ir mokytojai turėjo laiko dar geriau vienas kitą pažinti, paragauti maisto ir gerai praleisti laiką. Penktadienį, kad ir kaip būtų gaila, atėjo laikas atsisveikinti. Projekto organizatoriai įteikė sertifikatus visiems dalyviams ir lietuvių komanda iškeliavo į Portą, kuriame turėjo laisvo laiko apžiūrėti miestą, o dienos pabaigoje visi kartu draugiškai pavakarieniavo. Šeštadienį lietuvių komanda savo kelionę pabaigė skanaudami kavą prie Porto tilto ir išvyko į oro uostą.

 

Lapkričio 4-11d. Illoroje (Ispanijoje) vyko tarptautinio Erasmus+mokyklų partnerystės projekto „Digital Literacy in 6 steps” dalyvių susitikimas. Jame dalyvavo mokiniai ir jų mokytojai iš 6 skirtingų šalių: Italijos, Bulgarijos, Portugalijos, Ispanijos, Graikijos ir, žinoma, Lietuvos. Jaunuoliai IES Diego de Siloé mokykloje praktinių ir teorinių užsiėmimų metu gilinosi ir aptarė saugaus interneto, tvirto slaptažodžio, Digital Footprint, svetainių kūrimo ir atsakomybių internete klausimus, pagrindines problemas, ieškojo jų sprendimo būdų. Projekto dalyviai taip pat lankėsi ir dalyvavo edukacinėse Granados mokslo centro veiklose: robotikos užsiėmimuose, susipažino su gamtos mokslų raidos ekspozicijomis. Neišdildomą įspūdį paliko krašto kultūra ir architektūra, sutiktų žmonių svetingumas ir nuoširdumas: susitikta su Illoros meru, aplankyta Illora miestelio katedra, pilis, Granados katedra ir pilių ansamblis. Dalyviai susipažino su Granados, Illoros ir Malagos tradicijomis, kultūra, kulinariniu paveldu, užmezgė pažintis su kitų šalių mokiniais bei mokytojais. Savaitė praėjo akimirksniu. Džiaugiamės, kad „Romuvos” gimnazija dalyvauja tarptautiniuose projektuose ir turiningai leidžia laiką.

Gimnazijos inform.

 

Gimnazijoje visą savaitę šurmuliavo „Erasmus+ projekto „Digital literacy in 6 steps“ dalyviai iš Graikijos, Ispanijos ir Bulgarijos. Nuotoliniu būdu prie projekto dalyvių prisijungė Italijos ir Portugalijos atstovai. Pagrindinis projekto tikslas – šviesti jaunus žmones apie inerneto saugą bei įtraukti išmaniųjų technologijų naudojimą į skirtingas veiklas. Šalių atstovai visą savaitę aktyviai diskutavo, dirbo grupėse. Kūrė saugaus interneto simbolius, rengė kultūrinį vakarą, kuriame kiekviena tarptautinė komanda pristatė savo šalį. Be to, mokiniai susipažino su Šiauliais bei aplankė žymius miesto objektus. Visi projekto dalyviai vyko į Vilnių, kūrė lanktinukus, klausimyną ir plakatus apie saugos svarbą internete. Na, o paskutinę susitikimo dieną, pasirūpinę suvenyrais ir apsikeitę konktaktais su kitais programoje dalyvaujančiais vaikais, keliavo namo. Tikimės, kad lietuviai galės taip pat aplankyti kitas projekte esančias šalis ir susitikti su jau draugais tapusiais „Erasmus+ Digital literacy in 6 steps“ projekto dalyviais.

Projekto dalyviai

 

 


2021 m. rugsėjo 19-24 d. vizito santrauka ČIA.


PROJEKTINĖ VEIKLA 2020-2021

 

Tarptautinis projekto vadovų internetinis susitikimas

Gegužės 12 dieną vyko tarptautinis Erasmus+ projekto vadovų susitikimas Google meet platformoje. Susitikime dalyvavo visų šalių atstovai, aptarti organizaciniai klausimai, kaip sėkmingai įgyvendinti projektines veiklas per likusį laikotarpį.
Nuspręsta planuoti pirmąjį mokinių ir mokytojų mobilumą rugsėjo mėnesį mūsų gimnazijoje. Susitikimo tema „E-safety in social media“. Tikimės, kad Covid  19 pandemija nesutrukdys sėkmingai įvykdyti suplanuotą mobilumą.

 

Projekto veiklų integravimas į ugdymo turinį

Erasmus+ projekto „Digital Literacy in 6 Steps“ veiklos yra integruotos į informacinių technologijų ir anglų kalbos ugdymo turinį. Šių mokomųjų dalykų žinias projekto dalyviai pritaikė rengdami pristatymą ir Kahoot žaidimą apie saugų internetą, kuriuos pristatė vasario 9 dieną tarptautinio projektinio susitikimo metu.

Gegužės 4 dieną vyko atvira gimnazijos mokytojams pamoka "E-safety: consolidation of the active vocabulary" 2b kl., kurią vedė projekto vadovė, anglų kalbos mokytoja Diana Nemeikienė. Šioje anglų kalbos grupėje yra net 3 projekto dalyviai, vienas iš jų buvo parengęs Kahoot žaidimą anglų kalba apie saugų internetą projekto susitikimui, todėl nuspręsta šią projektinę veiklą integruoti į atvirą pamoką. Projekto dalyviai trumpai pristatė projektą ir pakvietė mokinius ir pamoką stebėjusius mokytojus pasitikrinti žinias apie saugų internetą žaidžiant Kahoot žaidimą.

 

Velykinis sveikinimas partneriams, sukurtas mūsų gimnazistų naudojant skaitmenines technologijas:
https://www.facebook.com/DigitalLiteracyin6Steps/photos/a.106634620861457/292031062321811/

 

Vasario 24 d. per Zoom platformą vyko antrasis Erasmus + tarptautinio projekto „Digital Literacy in 6 Steps“ dalyvių susitikimas - diskusija, kurią moderavo projekto dalyviai iš Portugalijos. Gimnazijai atstovavo 5 projekto dalyviai - Algimantas Vėževičius (3C), Jokūbas Tenys (2B), Agnė Degutytė (2B), Kristina Doronina (1E), Laurynas Cvilikas (1A) ir mokytojai. Diskusijos tema - „How to research and manage information for school assignments". Mokiniai diskutavo apie informacijos šaltinių naudojimą pamokose: per kokias pamokas dažniausiai tenka ieškoti informacijos internete, kokius informacijos šaltinius naudoja, ar informacija teisinga ir patikima. Apklausos metu diskusijos dalyviai naudojo Mentimeter programą.
Projekto dalyviai smagiai praleido popietę ir nekantriai laukia kitų susitikimų.

Projekto dalyvė Agnė Degutytė (2B)

 

Informacijos apie projektinį susitikimą sklaida Šiaulių miesto savivaldybės internetinėje svetainėje (2021-02-18):
https://www.siauliai.lt/index.php?286843467&fbclid=IwAR217pSB9jH-Srta53ByCq7sRnVRlmpTu7zPvBojq6gwfn9GWgBsnX0ejgg


Vasario 9 d. nuotoliniu būdu (Zoom platformoje) vyko tarptautinio Erasmus+ mokyklų partnerystės projekto „Digital Literacy in 6 steps” pirmasis dalyvių susitikimas. Kadangi projekte lietuviai atsakingi už saugaus interneto temą, tai būtent jie inicijavo Saugaus interneto dienos paminėjimą kartu su projekto partneriais. Nuotoliniame susitikime dalyvavo net 87 mokiniai ir jų mokytojai iš 6 skirtingų šalių: Bulgarijos, Italijos, Ispanijos, Graikijos, Portugalijos ir, žinoma, Lietuvos. Jaunimas dalijosi mintimis apie socialinių tinklų naudojimą jų aplinkoje, klausėsi pristatymo apie saugaus interneto dieną, praplėtė savo akiratį ir pagilino žinias apie naršymą saugiame internete. Įsitraukė ir mokytojai, bendraudami kartu su mokiniais jie susirungė viktorinoje „Kahoot” ir varžėsi dėl pirmosios vietos. Dar kartą sveikiname nugalėtojus - Agnę Degutytę (Lietuva), Alexand Rusev (Bulgarija), Salome Barbosa (Portugalija.
Renginys praėjo akimirksniu. Tikimės, kad ateityje bus dar daugiau tokių įdomių susitikimų. Siunčiame didžiausius ir šilčiausius linkėjimus visiems projekto dalyviams. Už renginį dėkojame projekto komandai, kurios entuziazmas yra didžiulė paskata veikti. Džiaugiamės, kad „Romuvos” gimnazija dalyvauja tarptautiniuose projektuose, nekantraujame, kada galėsime pasimatyti ir susipažinti su kitais „Erasmus+“ dalyviais.

Projekto dalyvė Augustė Každailytė (2B)

 

Projekto „Digital Literacy in 6 Steps" dalyviai ir 1 klasių mokiniai parengė kalėdinį sveikinimą
projekto partneriams, kuris buvo publikuotas projekto svetainėje socialiniame tinkle Facebook.
Sveikinimo nuoroda:
https://www.youtube.com/watch?v=-KoR7B3v1Co&feature=youtu.be


Koronaviruso COVID-19 pandemija turėjo įtakos Erasmus+ projektų veiklų įgyvendinimui visoje Europoje. Praeitais mokslo metais teko koreguoti tarptautinio projekto „Digital Literacy in 6 Step“ veiklas, buvo atidėti mobilumai į partnerines mokyklas Salonikuose (Graikija) ir Velike Turnove (Bulgarija).Tačiau iškilę iššūkiai nesutrukdė siekti projekto tikslų, ir šiais mokslo metais Erasmus+ mokyklų partnerysčių projektas „Digital Literacy in 6 Step“ tęsia projektines veiklas. Spalio 28 dieną vyko projekte dalyvaujančių mokytojų iš partnerinių mokyklų virtualus susitikimas per Zoom programą. Nutarta pratęsti projekto trukmę iki 36 mėnesių, pakoreguoti projektinių komandų sudėtį ir dalį projektinių veiklų atlikti virtualiai. Esame tikri, kad koronaviruso pandemija nesutrukdys sėkmingai įvykdyti projektinių veiklų.

Projekto vadovė Diana Nemeikienė

 

Tarptautinis Erasmus+ projektas „Digital Literacy in 6 Steps“ pradėtas vykdyti praeitais mokslo metais, deja, jo veiklas teko stabdyti dėl COVID19 pandemijos. Šiais mokslo metais projekto įgyvendinimas yra atnaujinamas, kartu atnaujinama ir projekto dalyvių komanda.
Skelbiama 1-2 klasių mokinių atranka į tarptautinį Erasmus+ projektą „Digital Literacy in 6 Steps“. Projekto tikslas – ugdyti mokinių skaitmeninį raštingumą, mokyti, kaip tikslingai ir saugiai naudoti informacines technologijas įvairiose gyvenimo srityse. Projekte dalyvauja mokiniai ir mokytojai iš Italijos, Graikijos, Ispanijos, Portugalijos, Bulgarijos ir mūsų gimnazijos.
Projektas tęsiasi trejus mokslo metus, jame dalyvauja 3 klasių mokiniai, tad kviečiami prie komandos jungtis ir 1-2 klasių mokiniai, kurie domisi informacinėmis technologijomis, kitų šalių kultūra, siekia tobulinti anglų kalbos žinias tarptautinėje aplinkoje ir nori dalintis patirtimi su bendraamžiais Europoje.
Atranka vykdoma lapkričio 30 dieną 15 val. Zoom platformoje. Atrankos kriterijai: domėjimasis projekte nagrinėjamomis temomis, indėlis į būsimą projektinę veiklą, geros anglų kalbos žinios, motyvacija, komunikaciniai gebėjimai, galimybė apgyvendinti projekto dalyvį iš partnerinės šalies.
Atrankos dalyviai turi
• iki lapkričio 27 dienos užpildyti dalyvio atrankos anketą ir atsiųsti į Tamo dienyną projekto vadovei Dianai Nemeikienei.
• lapkričio 30 dieną 15 val. dalyvauti pokalbyje su komisijos nariais per Zoom paltformą. Pokalbis vyks anglų kalba. Zoom prisijungimo nuoroda bus atsiųsta kandidatmas asmeniškai į Tamo dienyną.
Jei turite klausimų, rašykite mokytojai Dianai Nemeikienei į Tamo dienyną. Infomacija apie atrankos rezultatus bus pateikta asmeniškai kiekvienam dalyviui per Tamo dienyną ir paskelbta gimnazijos internetinėje svetainėje. Linkime sėkmės atrankoje!

Organizatoriai

 

Lapkričio 30 dieną gimnazijoje vyko atranka į Erasmus+ strateginės mokyklų partnerystės projektą „Digital Literacy in 6 Steps“. Atrankoje dalyvavo mokiniai iš 1-2 klasių, kurie domisi informacinėmis technologijomis, kitų šalių kultūra, siekia tobulinti anglų kalbos žinias tarptautinėje aplinkoje, nori dalintis patirtimi su bendraamžiais Europoje. Buvo vertinamas dalyvavimas pokalbyje anglų kalba ir motyvacinis laiškas.
Atrinkta 19 mokinių. Linkime projekto dalyviams aktyvios ir įdomios projektinės veiklos!

Projekto vadovė Diana Nemeikienė

 


Pastaba: mobilumai C2 (Graikija) ir C3 (Bulgarija) atidėti dėl koronaviruso COVID-19 pandemijos.

 

PROJEKTINĖ VEIKLA 2019-2020


Tarptautinis mokytojų susitikimas Zoom platformoje
Šių metų birželio 10 dieną vyko projekte dalyvaujančių mokytojų susitikimas Zoom platformoje. Jame dalyvavo visų partnerinių šalių atstovai. Aptarti pirmųjų metų projektinių veiklų rezultatai, numatytos atidėtų mobilumų datos, aptartas tolesnis projektinių veiklų įgyvendinimas.



 

 

 

 

 

 

Saugesnio interneto diena (Safer internet day) - tai daugelyje pasaulio šalių minima iniciatyva, kuri tapo svarbiu įvykiu informacinio raštingumo kalendoriuje. Prasidėjusi nuo ES SafeBorders iniciatyvos 2004 m. Saugesnio interneto diena išplėtė savo geografines ribas ir dabar minima 150 pasaulio šalių. Ši diena 2020-aisiais metais vyko vasario 11 d.
Iniciatyvos tikslas – atkreipti dėmesį į aktualius skaitmeninius iššūkius, skatinti saugesnį, ypač vaikų ir jaunuolių, naudojimąsi internetu ir skaitmeninėmis technologijomis.
Lietuvoje vyko įvairios saugesnio interneto veiklos visą savaitę, Šiaulių „Romuvos“ gimnazijoje taip pat buvo organizuojamos įvairios veiklos, skirtos Saugaus interneto dienai paminėti: mokiniai buvo pakviesti stebėti tiesioginę transliaciją internetu „Sekstingas: žaidimas ar nusikaltimas?“, kurią moderavo žurnalistė Živilė Kropaitė, laidoje dalyvavo VšĮ “Vaikų linija” psichologė Dr. Jurgita Smiltė Jasiulionė, Kovos su prekyba žmonėmis ir išnaudojimu centro vadovė Kristina Mišinienė, Sunkaus ir organizuoto nusikalstamumo tyrimo 5-osios valdybos 1-ojo skyriaus viršininkas Sergej Chaniutko. Mokiniai dalyvavo darbo dirbtuvėse „Kurkime geresnį internetą kartu“, kur, pasiskirstę į mažas grupeles, parengė pristatymus apie interneto naudą, pavojus ir apsaugą bei dalyvavo interaktyviame žaidime – varžybose „Saugus internetas“. Būkite saugūs interneto platybėse! Daugiau akimirkų foto galerijoje.

IT mokytoja N.Bružaitė

 

Sausio 23 dieną gimnazijoje vyko Erasmus+ projekto „Digital Literacy in 6 Steps“ veikla – apskritojo stalo diskusija „Socialinių tinklų nauda ir žala“. Joje apie socialinius tinklus diskutavo projekte dalyvaujantys 2-3 klasių mokiniai ir jų tėveliai. Projekto dalyviai skaitė pranešimą apie socialinių tinklų naudojimo etiketą, analizavo teigiamus ir neigiamus atvejus Lietuvoje ir pasaulyje, kurie įrodė, kaip stipriai socialiniai tinklai veikia žmones. Pristatyti mokinių apklausos rezultatai apie socialinių tinklų naudojimo etiketą.
Diskusijos pabaigoje tėveliai dalyvavo internetinėje apklausoje, ką galima ir ko nereikėtų daryti socialiniuose tinkluose. Džiugu, kad net 60 procentų tėvelių teigia, kad diskusijos metu pateikta informacija padės ateityje kritiškiau vertinti socialinių tinklų teikiamus privalumus ir trūkumus. Renginio metu projekto dalyvių tėveliams pristatytos projekto idėjos, aptarti organizaciniai klausimai. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

Projekto vadovė D. Nemeikienė

 

Sausio 17 dieną gimnazijoje vyko mini konferencija „Socialinių tinklų įtaka jaunų žmonių gyvenimui", kurioje dalyvavo 2-3 klasių mokiniai. Pranešimus skaitė Erasmus+ projekto “Digital Literacy in 6 Steps” dalyviai, o visi kiti dalyvavo apklausoje ir reiškė savo nuomonę apie tai, ką galima ir ko negalima daryti socialiniuose tinkluose. Renginio tikslas – ugdyti gimnazistų skaitmeninį raštingumą, mokinių kritinį mąstymą, kad jie gebėtų tinkamai įvertinti socialinių tinklų privalumus ir galimas grėsmes.
Ši mini konferencija – tai integruota informatikos ir anglų kalbos pamoka, kurią organizavo mokytojos N. Bružaitė ir D. Nemeikienė, o vedė 3b klasės mokinys, projekto dalyvis Armandas Pribelskis. Pamokoje panaudota medžiaga iš projekto “Digital Literacy in 6 Steps” mokymų, vykusių Italijoje 2019 metų gruodį, o projekto dalyvių pranešimai padėjo projekto idėjas integruoti į ugdymo turinį. Tikimės, kad mini konfernecijos dalyviai gebės kritiškai vertinti ne tik socialinių tinklų privalumus, bet atsižvelgs ir į trūkumus. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

Projekto vadovė D. Nemeikienė

Gimnazijoje startuoja naujas Erasmus + projektas „Digital Literacy in 6 Steps“, kuriame dalyvauja mokiniai ir mokytojai iš Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Graikijos, Bulgarijos ir mūsų gimnazijos. Skaitmeninis raštingumas – tai gebėjimas pačiam kritiškai ir kūrybiškai naudoti IKT, siekiant su darbu, užimtumu, mokymusi, laisvalaikiu, įsitraukimu į visuomenės gyvenimą ir dalyvavimu jame susijusių tikslų. Projekto tikslas – ugdyti mokinių skaitmeninį raštingumą ir kritinį mąstymą tarptautiniame kontekste.
Projektas tęsis dvejus mokslo metus, todėl jame kviesime dalyvauti 2-3 klasių mokinius, kurie domisi projekte nagrinėjamomis temomis ir nori dalintis patirtimi su kitų Europos šalių bendraamžiais. Projekto dalyvių atranka bus vykdoma gruodžio mėnesį. Jūsų laukia įdomios patirtys, žinios ir, žinoma, nauji draugai, tad sekite informaciją gimnazijos internetinėje svetainėje.

Projekto vadovė Diana Nemeikienė

 

Projekto tikslas – ugdyti mokinių skaitmeninį raštingumą, mokyti, kaip tikslingai ir saugiai naudoti informacines technologijas įvairiose gyvenimo srityse. Projekte dalyvauja mokiniai ir mokytojai iš Italijos, Graikijos, Ispanijos, Portugalijos, Bulgarijos ir mūsų gimnazijos.
Projektas tęsiasi dvejus mokslo metus, todėl kviečiame dalyvauti 2-3 klasių mokinius, kurie domisi informacinėmis technologijomis, kitų šalių kultūra, siekia tobulinti anglų kalbos žinias tarptautinėje aplinkoje ir nori dalintis patirtimi su bendraamžiais Europoje. Atranka vykdoma š.m. lapkričio 15 dieną 14.40 val. 324 kabinete. Atrankos kriterijai: domėjimasis projekte nagrinėjamomis temomis, indėlis į būsimą projektinę veiklą, geros anglų kalbos žinios, motyvacija, komunikaciniai gebėjimai, galimybė apgyvendinti projekto dalyvį iš partnerinės šalies.

Atrankos dalyviai turi:
• iki lapkričio 14 dienos užpildyti dalyvio atrankos anketą (čia), atspausdinti ir atnešti į 324 kab.,
• lapkričio 15 dieną 14.40 val. dalyvauti pokalbyje su komisijos nariais. Pokalbis vyks anglų kalba.

Atrankos rezultatai bus skelbiami lapkričio 19 d. 324 kabinete ir gimnazijos internetinėje svetainėje. Linkime sėkmės atrankoje!

Projekto vadovė Diana Nemeikienė

 

Š.m. lapkričio 15 dieną gimnazijoje vyko atranka į naują Erasmus+ strateginės mokyklų partnerystės projektą „Digital Literacy in 6 Steps“. Projekto tikslas – ugdyti mokinių skaitmeninį raštingumą, mokyti, kaip tikslingai ir saugiai naudoti informacines technologijas įvairiose gyvenimo srityse. Atrankoje dalyvavo 2-3 klasių mokiniai, kurie domisi informacinėmis technologijomis, kitų šalių kultūra, siekia tobulinti anglų kalbos žinias tarptautinėje aplinkoje ir nori dalintis patirtimi su bendraamžiais Europoje.
Atrinkti 23 mokiniai, kurie sudarys projektinę grupę gimnazijoje: Armandas Pribelskis 3b, Aidija Mockevičiūtė 3b, Kamilė Kodirkulovaitė 2a, Monika Abakaitė 2a, Aušrinė Žukauskaitė, Augustinas Pocius 2e, Julijonas Popovas 2e, Rugilė Rudminaitė 3c, Austėja Vanagaitė 3a, Smiltė Zauraitė 2c, Aiva Stankaitytė 3a, Domas Nemanius 3a, Melissa Ozdemir 3e, Gabrielė Jakunčikovaitė 3b, Ema Jarmolavičiūtė 3c, Modestas Rudys 2b, Aneta Urbonaitė 3b, Kristupas Šadulskis 2b, Agnė Mačiulytė, Anetė Vozgirdaitė 2e, Gabija Silvanavičiūtė 2e, Algirdas Vėževičius 2c, Kamilė Bagdonaitė 2a. Linkime projekto dalyviams aktyvios ir įdomios projektinės veiklos!

Projekto vadovė D. Nemeikienė

 

Lapkričio 25-29 dienomis vyko tarptautinio projekto “Digital Literacy in 6 Steps” vadovų ir jame dalyvaujančių mokytojų susitikimas I.T.S.E.T. "Manlio Capitolo" mokykloje Tursi miestelyje (Italija). D. Nemeikienė, anglų kalbos mokytoja ir projekto vadovė, K. Gerčaitė, vidurinio ugdymo skyriaus vedėja, ir L. Tankelevičienė, informatikos mokytoja, dalyvavo mokymuose apie socialines medijas, kurių metu buvo nagrinėjami teigiami ir neigiami socialinių tinklų naudojimo pavyzdžiai, analizuojamos galimybės, kaip užtikrinti saugų socialinių medijų naudojimą. Daug dėmesio skirta projektinių veiklų planavimui, tolesnių mokymų organizavimui.
Mokymai apie socialinių tinklų naudojimą mokymuisi vyks Graikijoje 2020 metų kovo mėnesį , kuriuose dalyvaus 7 projekto dalyviai – 5 mokiniai ir 2 mokytojai.

Projekto vadovė D. Nemeikienė

 

                    
                    

                     


                   


                    


                     

                     

                    

                    

                    

                    

                    

                    


                    


                    


                    



                   




                







© 2022 Šiaulių „Romuvos“ gimnazija