SPECIALIOJO PEDAGOGO FUNKCIJOS IR KVALIFIKACINIAI BEI SPECIALIEJI REIKALAVIMAI PAREIGYBEI
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
Specialiojo pedagogo kvalifikacijai keliami reikalavimai:
1. Įgytas specialusis pedagoginis aukštasis išsilavinimas;.
2. Ne mažesnė kaip dvejų metų darbo su specialiųjų poreikių mokiniais patirtis.
3. Pedagoginio vertinimo metodikų išmanymas, gebėjimas atlikti pedagoginį mokinių vertinimą, jų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygio ir jų atitikimo bendrojo ugdymo programoms bei specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymas, pažangos įvertinimas.
4. Specialiųjų poreikių mokinių ugdymo metodų išmanymas, gebėjimas juos taikyti padedant specialiųjų poreikių mokiniams įsisavinti mokomąją medžiagą ir lavinant jų sutrikusias funkcijas.
5. Gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais, jų mokytojais, klasių vadovais, tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagoginių psichologinių tarnybų, sveikatos priežiūros, švietimo ir kitų įstaigų darbuotojais.
6. Gebėti naudotis interneto naršykle, elektroninio pašto programa, „MS Office“, „Google“ kompiuterijos produkcija ar kitais progimnazijos veikoje naudojamais programiniais paketais ir gebėti taikyti šias informacines technologijas savo darbe.
7. Gerai mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti teisės aktais nustatytų valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų reikalavimus.
8. Gebėti taikyti dokumentų rengimo taisykles.
PAGRINDINĖS FUNKCIJOS
1. Atlieka pedagoginį mokinių vertinimą, nustato mokinių žinių, gebėjimų ir pasiekimų lygį bei jų atitikimą ugdymo programoms, įvertina pažangą, nustato specialiojo pedagogo pagalbos mokiniui poreikį (kartu su kitais specialistais).
2. Bendradarbiaudamas su mokytojais, specialiųjų poreikių mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), tarnybos specialistais, numato ugdymo tikslus ir uždavinius, parenka tinkamus mokymo(si) būdus ir metodus, atitinkančius specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių poreikius bei galimybes.
3. Padeda specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams įsisavinti ugdymo turinį (tiesioginių ar nuotolinių konsultacijų metu).
4. Konsultuoja pedagogus ir tėvus (tiesioginiu ar nuotoliniu būdu) dėl tinkamų ugdymo formų, būdų ir metodų pritaikymo SUP mokiniams bei pritaikytų programų rengimo.
5. Teikia rekomendacijas tėvams, pedagogams, švietimo pagalbos specialistams dėl specialiosios pedagoginės bei specialiosios pagalbos skyrimo SUP mokiniams.
6. Renka ir kaupia duomenis apie mokymosi sunkumų turinčių mokinių akademinius pasiekimus, stebi jų individualią pažangą.
7. Dalyvauja gimnazijos Vaiko gerovės komisijos veikloje;
8. Rengia ir pildo darbo dokumentus, paruošia juos archyvavimui.
9. Vykdo kitus gimnazijos direktoriaus pavedimus, susijusius su specialiojo pedagogo veikla ir funkcijomis.