Aktualijos
2015-2016 m.m.
Balandžio 18-22 dienomis dešimt mūsų gimnazijos trečiokų, dalyvavusių projekte „Moksleivių savaitė‘16“, lankėsi kitose miesto gimnazijose. Mokiniai ne tik linksmai leido laiką, dalyvavo paskaitose, bet ir susipažino su kitų gimnazijų mokinių gyvenimu. Romuviečiai, stebėję ir vertinę, kaip gyvena kitų mokyklų bendruomenės, į savąją gimnaziją sugrįžo turėdami naujų idėjų. Jie teikė įvairiausius pasiūlymus, kaip tobulinti ir dar labiau gerinti mokinių gyvenimą mokykloje, ko būtų galima pasimokyti iš kitų mokyklų patirties. Štai keli pastebėjimai: 1. Srautų reguliavimas valgykloje, norint išvengti didelių eilių (klasėmis); 2. Mažesnis mokinių skaičius dalykų srautuose; 3. Penkiaminutė visiems mokyklos mokiniams (penktadieniais ar kurią nors kitą savaitės dieną), kurios metu būtų paskelbiami mokinių savaitės laimėjimai ir kt; 4. Informuoti mokinius (atsiųsti asmeniškai) apie tai, kaip „Romuvos“ gimnazijos abiturientai išlaikė VBE; 5. Laisvesnis aprangos kodas (paįvairinti spalvų paletę). Apranga turėtų išlikti tvarkinga, tačiau leisti rengtis įvairesnių spalvų švarkeliais ar megztiniais. Na, o savoje mokykloje iš tiesų geriausia. Galima džiaugtis tuo, kad „Romuvos“ gimnazijoje mokiniai ir mokytojai nebebudi pertraukų metų, nes mokykloje įrengtos kameros. Be to, maistas mokykloje vienas pigiausių, todėl ir eilės valgykloje nemažėja. |
Birželio 1-2 dienomis organizuojama IT kūrybinė stovykla „Lapių medžioklė”. Tikslas: IT projekto „Virtualus vietovės gidas“ dalyvių sukurtus virtualius gidus pritaikyti realiame gyvenime. Stovyklos metu mokiniai, pasiskirstę į grupeles, aplankys Šiaulių miesto jaunimo laisvalaikiui skirtus objektus. Stovyklą organizuoja IT mokytojos: Rita Nemanienė (Šiaulių „Romuvos“ progimnazija) ir Nijolė Bružaitė (Šiaulių „Romuvos“ gimnazija) IT mokytoja N.Bružaitė |
Balandžio 27 dieną Šiaulių „Romuvos“ gimnazijoje vyko tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija „Praktinis moderniųjų technologijų panaudojimas ugdymo(-si) procese“. Ši konferencija – tai tarptautinio Erasmus+ strateginės mokyklų partnerystės projekto „EUapps4us“ sklaidos dalis, todėl finansuota Europos Sąjungos lėšomis. Konferencijos tikslas: skatinti efektyvų ir inovatyvų informacinių technologijų panaudojimą ugdymo procese ir pasidalinti gerąja patirtimi tarptautiniame kontekste. Konferencijos pranešėjai iš Norvegijos, Suomijos, Portugalijos bei Šiaulių apskrities pristatė savo patirtį, kaip informacinės technologijos padeda geriau įsisavinti mokomąją medžiagą, skatinti mokinių motyvaciją, efektyviai naudoti pamokos laiką, sistemingai bendrauti su mokiniais ir juos konsultuoti internetinėje erdvėje. Projektų koordinatorė Diana Nemeikienė |
Balandžio 22-30 dienomis mūsų gimnazijoje svečiavosi tarptautinio Nordplus Junior projekto „Praktinių metodų taikymas kiekvieno mokinio pažangai“ dalyviai iš Suomijos ir Norvegijos. Projektinio susitikimo metu buvo aiškinamasi, kaip efektyviau sieti gamtos mokslus ir matematiką su realiu gyvenimu. Projekto dalyviai biologijos pamokoje lygino nitratų kiekį lietuviškuose ir suomiškuose obuoliuose bei svogūnuose, o matematikos pamokoje mokiniai skaičiavo, kiek kalorijų per dieną ir vieno valgymo metu turėtų suvartoti žmogus, bei praktiškai patys tai išbandė ruošdamiesi salotas gimnazijos valgykloje. Domėjimąsi ekologija skatino ir improvizuotas Eko šou, kuriame dalyvavo ne tik mokiniai ir mokytojai, parengę kolekciją iš popieriaus, kartono ir kitų perdirbamų medžiagų, bet ir svečiai iš Šiaulių profesinio rengimo centro. Projekto organizatoriai |
2016 m. sausio mėn. gimnazija teikė paraišką dėl dalyvavimo Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių projektų finansavimo atrankos konkurse. Sveikatinimo projekto „Saugi aplinka – saugus, aktyvus ir sveikas AŠ“ 2016-2017 m.m. įgyvendinimui skirta 240 Eurų. Už gautas lėšas bus atnaujinamas sporto inventorius, steigiami įvairių konkursų prizai, organizuojami renginiai. |
Kovo 14-18d. „Vaikų linija“ inicijuoja „Veiksmo savaitę BE PATYČIŲ“, kurios pagrindinis tikslas – keisti visuomenės nuostatas iš palankių patyčioms į nepalankias. "Romuvos" gimnazijos bendruomenė, kaip ir kasmet, prisijungia prie iniciatyvos ir kviečia visus aktyviai dalyvauti "Draugiškiausio mokinio" ir "Draugiškiausio mokytojo" rinkimuose, ateiti į susitikimus su policijos atstovais, dalyvauti protmūšyje bei kitose veiklose. Prasmingos savaitės visiems! |
|
Kovo 3-ioji – tarptautinė Rašytojo diena. Tądien Z. Gėlės auditorijoje vyko devintojo Šiaulių apskrities mokinių vieno žanro kūrybos konkurso „Kuriame novelę“ apibendrinimo popietė. Šį konkursą organizuoja „Romuvos“ gimnazija kartu su Naisių literatūros muziejumi (pagal projekto „Z. Gėlės tradicija“ planą), organizatorių partneris – Šiaulių universitetas; novelių vertinimo komisijoje, be literatūros mokytojų, dirbo ŠU Humanitarinio fakulteto Literatūros istorijos ir teorijos katedros vedėja prof. dr. Džiuljeta Maskuliūnienė bei Naisių literatūros muziejaus vedėja bei Naisių bendruomenės pirmininkė Rita Žukauskienė. Popietės metu buvo aptarta konkursui atsiųsta mokinių kūryba, jie patys skaitė savo novelių ištraukas, buvo paskelbti bei pasveikinti laureatai: 8-10 klasių grupėje I vieta skirta Viktorijai Rimkutei (Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija, 1Gc kl.), II vieta – Austėjai Grinytei (Šiaulių Saulėtekio gimnazija, IIa kl.), III vieta – Rugilei Drazdovaitei (Šaiulių Jovaro progimnazija, 8a kl.). 11-12 klasių grupėje laureatais tapo: Milda Zurbaitė – I vieta (Šiaulių „Romuvos“ gimnazija, 3c kl.), Kornelijus Stučkus – II vieta (Šiaulių Didždvario gimnazija, IVb kl. bei Gabija Daukintytė ir Linas Žalandauskas, trečiokai iš Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos (abu pasidalino III vieta); Naisių literatūros muziejaus prizą pelnė Teodora Plepytė (Šiaulių Saulėtekio gimnazija, IIIa kl.). Konkurso organizatoriai linki įkvėpimo visiems jauniesiems kūrėjams bei tikisi, kad jie dalyvaus ir kitais metais vyksiančiame, jau dešimtajame, vieno žanro kūrybos konkurse. Daugiau akimirkų foto galerijoje. |
20 mūsų gimnazijos mokinių dalyvauja „PROJEKTŲ VADYBOS AKADEMIJOS“ programoje ir pradėjo vykdyti IT projektą „Virtualus vietovės gidas“. Vykdydami projektą mokiniai mokosi įsitraukti į vietos bendruomenės aplinką, toje aplinkoje ieškoti idėjų, jas atrinkti, planuoti veiklas, laiką, išteklius, užduotis atlikti dirbant komandoje, pasiskirstant vaidmenimis, pažinti savo komandinius ir lyderiavimo vaidmenis. Projekto vadovė IT mokytoja N.Bružaitė |
|
Kovo 3-ioji – tarptautinė Rašytojo diena. Tądien Z. Gėlės auditorijoje vyko devintojo Šiaulių apskrities mokinių vieno žanro kūrybos konkurso „Kuriame novelę“ apibendrinimo popietė. Šį konkursą organizuoja „Romuvos“ gimnazija kartu su Naisių literatūros muziejumi (pagal projekto „Z. Gėlės tradicija“ planą), organizatorių partneris – Šiaulių universitetas; novelių vertinimo komisijoje, be literatūros mokytojų, dirbo ŠU Humanitarinio fakulteto Literatūros istorijos ir teorijos katedros vedėja prof. dr. Džiuljeta Maskuliūnienė bei Naisių literatūros muziejaus vedėja bei Naisių bendruomenės pirmininkė Rita Žukauskienė. Popietės metu buvo aptarta konkursui atsiųsta mokinių kūryba, jie patys skaitė savo novelių ištraukas, buvo paskelbti bei pasveikinti laureatai: 8-10 klasių grupėje I vieta skirta Viktorijai Rimkutei (Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija, 1Gc kl.), II vieta – Austėjai Grinytei (Šiaulių Saulėtekio gimnazija, IIa kl.), III vieta – Rugilei Drazdovaitei (Šaiulių Jovaro progimnazija, 8a kl.). 11-12 klasių grupėje laureatais tapo: Milda Zurbaitė – I vieta (Šiaulių „Romuvos“ gimnazija, 3c kl.), Kornelijus Stučkus – II vieta (Šiaulių Didždvario gimnazija, IVb kl. bei Gabija Daukintytė ir Linas Žalandauskas, trečiokai iš Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos (abu pasidalino III vieta); Naisių literatūros muziejaus prizą pelnė Teodora Plepytė (Šiaulių Saulėtekio gimnazija, IIIa kl.). Konkurso organizatoriai linki įkvėpimo visiems jauniesiems kūrėjams bei tikisi, kad jie dalyvaus ir kitais metais vyksiančiame, jau dešimtajame, vieno žanro kūrybos konkurse. Daugiau akimirkų foto galerijoje. |
Europos mokyklų tinklas „European Schoolnet“ sukūrė „Saugios e. erdvės ženklą“ – Europos mokyklų akreditavimo sistemą. Tai yra didžiulis žingsnis į priekį, siekiant plėtoti ir palaikyti aukštus saugios e. erdvės standartus.
Šiaulių “Romuvos” gimnazija prisijungė prie „Saugios e. erdvės ženklo“ bendruomenės!
Mūsų gimnazijai suteiktas Bronzinis Saugios e. erdvės ženklas.
IT mokytoja N.Bružaitė
Vasario 22-24 dienomis gimnazijoje vyko mokyklų vadovų tarptautinio projekto „Tinklai“ susitikimas. Projekto veiklose dalyvauja mokyklų vadovai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos, Švedijos bei Farerų salų. Susitikimo metu pristatyti apklausos „Kas yra geras vadovas“ rezultatai, aptarti apklausoje dalyvavusių šalių atsakymų skirtumai bei panašumai, apklausoje dalyvavo mokyklų mokiniai, mokytojai bbei socialiniai partneriai. Be projekto veiklų svečiai iš užsienio šalių susipažino su Šiaulių universiteto biblioteka, lankėsi Kryžių kalne bei dalyvavo edukacijoje „Rūtos“ šokolado muziejuje. Susitikimo metu pasirašyta ir bendradarbiavimo sutartis tarp Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos bei Liepojos vidurinės mokyklos nr. 5, Latvija. Daugiau akimirkų foto galerijoje. |
Kuo viena tauta skiriasi nuo kitos? Savo vidumi! Nes tautos dvasinės kultūros paminklai yra kalba, tautosaka ir liaudies menas. Projekto SMART vadovė IT mokytoja N.Bružaitė |
Vasario 2 dieną vyko tarptautino projekto SMART videokonferencija kurios metu, naudojant IKT, susitiko Portugalijos ir mūsų gimnazijos projekto dalyviai. Mokiniai parengė klausimynus apie savo šalis bei Esmoriz ir Šiaulių miestus. Po smagios ir ilgos kovos, daugiausia taškų surinko mūsų gimnazijos mokinė Milda Zurbaitė. Renginį vedė Paulius Marcinkus, klausimus apie Lietuvą parengė Tomas Mockus, muzikinį kūrinį kanklėmis atliko Gerda Jakutytė. Daugiau akimirkų foto galerijoje.
Projekto vadovė IT mokytoja N.Bružaitė
|
Projektas „Mes rūšiuojam"
Projekto „Praktinių metodų taikymas kiekvieno mokinio pažangai“ dalyviai vykdo vizito į Norvegiją metu numatytas užduotis. Antradienį (spalio 20d.) mokiniai mokėsi Norvegijos istorijos muziejuje po atviru dangumi: susipažino, kaip keitėsi norvegų gyvenimas nuo XVII-XIX a. iki mūsų dienų, lygino su lietuvių gyvenimu. Trečiadienį (spalio 21d.) darbas vyko tarptautinėse grupėse. Mokiniai aptarė profesinio pasirinkimo galimybes, atsižvelgiant į šalies ir asmeninius poreikius. Spalio 21d. projekto dalyviai ne tik mokosi istorijos, geografijos, anglų kalbos, bet ir smagiai leidžia laisvalaikį. Kultūrinio vakaro metu skambėjo lietuviškos, norvegiškos ir suomiškos dainos, visi smagiai šoko liaudiškus šių šalių šokius, ragavo tradicinius patiekalus. Projekto dalyvių nuotaika puiki!!! Spalio 22d. mokiniai ruošiasi dviejų dienų išvykai į kalnus prie didžiausio Europoje Jostedal ledyno. Geografijos pamokoje susipažįsta kaip susiformavo ledynai. Mokiniams skiriamos praktinės užduotys, kurias atliks išvykos metu. Daugiau akimirkų foto galerijoje. |
Konkurso „Geriausia Lietuvos „eTwinning“ mokykla 2015“ nugalėtojai
2014-2015 mokslo metais vykdytas tarptautinis IT projektas „Digtal eXplorers“ tapo konkurso „Geriausia Lietuvos „eTwinning“ mokykla 2015“ nugalėtoju, todėl 6 mūsų gimnazijos mokiniai ir IT mokytoja buvo pakviesti į mokinių stovyklą Vilniuje, kuri vyko spalio 29-30 dienomis. Stovyklos vieta – Holiday Inn viešbutis. IT mokytoja N. Bružaitė |
Laimėtas projektas
Tarptautinis Nordplus Junior projektas “Praktinių metodų taikymas kiekvieno mokinio pažangai” tęsia savo veiklą
Spalio 19-26 dienomis aštuoni mūsų mokyklos mokiniai ir trys mokytojos išvyksta į Gausdal mokyklą Norvegijoje, kur vykdys tarptautinio Nordplus Junior projekto “Praktinių metodų taikymas kiekvieno mokinio pažangai” veiklas. Kartu su projekto partneriais iš Suomijos ir Norvegijos pristatysime praktinius metodus taikomus per geografijos bei užsienio kalbų pamokas netradicinėse erdvėse. Susitikimo metu lankysimės darbo centre, bendrausime su karjeros specialistu, dalyvausime kultūriniame vakare , supažindinsime projekto dalyvius su lietuvių liaudies daina ir šokiu, projekto dalyvius vaišinsime tradiciniais lietuvių valgiais. |
Projektas „Valgyk sveikiau-gyvenk ilgiau"
Akcija „Mes Rūšiuojam"
Projekto „Praktinių metodų taikymas kiekvieno mokinio pažangai“ dalyvių vizitas
Projekto „Praktinių metodų taikymas kiekvieno mokinio pažangai“ dalyviai vykdo vizito į Norvegiją metu numatytas užduotis. Antradienį (spalio 20d.) mokiniai mokėsi Norvegijos istorijos muziejuje po atviru dangumi: susipažino, kaip keitėsi norvegų gyvenimas nuo XVII-XIX a. iki mūsų dienų, lygino su lietuvių gyvenimu. Trečiadienį (spalio 21d.) darbas vyko tarptautinėse grupėse. Mokiniai aptarė profesinio pasirinkimo galimybes, atsižvelgiant į šalies ir asmeninius poreikius. Spalio 21d. projekto dalyviai ne tik mokosi istorijos, geografijos, anglų kalbos, bet ir smagiai leidžia laisvalaikį. Kultūrinio vakaro metu skambėjo lietuviškos, norvegiškos ir suomiškos dainos, visi smagiai šoko liaudiškus šių šalių šokius, ragavo tradicinius patiekalus. Projekto dalyvių nuotaika puiki!!! Spalio 22d. mokiniai ruošiasi dviejų dienų išvykai į kalnus prie didžiausio Europoje Jostedal ledyno. Geografijos pamokoje susipažįsta kaip susiformavo ledynai. Mokiniams skiriamos praktinės užduotys, kurias atliks išvykos metu. Daugiau akimirkų foto galerijoje. |
Rugsėjo 19 dieną į Lietuvą sėkmingai sugrįžo 13 mokinių ir 2 mokytojai iš Islandijoje vykusio ERASMUS + Jaunimo projekto "Kultūriniai tiltai (CTRL-I)" dalyvių susitikimo. Susitikime dalyvavo jauni žmonės iš Lietuvos, Islandijos, Rumunijos ir Turkijos. Buvo vykdomos įvairios projektinės veiklos (šalių kultūrų pristatymai, nacionalinio maisto gaminimas ir ragavimas, tautinių šokių ir žaidimų mokymasis, tarptautinės sporto varžybos, edukacinės išvykos ir t.t.). Projektinės veiklos padėjo susipažinti su kiekvienos šalies kultūra, susirasti naujų draugų bei pamatyti gražiausias Islandijos vietas. Mokiniai grįžo pilni nepamirštamų įspūdžių, geros nuotaikos, įgiję daug tarpkultūrinės patirties, patobulinę anglų kalbos žinias bei labiau pasitikėdami savimi. Tikimės, kad nuoširdus bendravimas tarp naujų draugų nenutrūks, bet peraugs į naujus projektus. Nuotraukos. Projekto dalyviai |
Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos prioritetas – ugdymo turinio individualizavimas bei diferencijavimas, siekiant kuo geriau tenkinti asmeninius mokinių poreikius ir siekti kiekvieno mokinio pažangos. Tai yra sudėtinės inkliuzinio ugdymo dalys. Šis ugdymas – tai mokykla visiems, kur vyksta tikrasis gyvenimas, kur gerbiamas, pripažįstamas kitoniškumas, kur sudaromos sąlygos visiems tenkinti individualius poreikius. |
Gimnazijos bendruomenė plečia bendradarbiavimą su įvairiomis užsienio šalimis. Džiaugiamės, galėdami pakviesti 2-4 klasių mokinius dalyvauti Erasmus+ Jaunimo mainų projekte "Kultūriniai tiltai CTRL-I" kartu su jaunais žmonėmis iš Turkijos, Islandijos ir Rumunijos. Š.m. rugsėjo 10-19 dienomis 2 mokytojai ir 13 mokinių dalyvauja projektiniame susitikime Islandijoje. Susitikimo metu pristatysime savo šalį ir kultūrą, gilinsimės į jaunimo aktualijas, susipažinsime su kitų projekte dalyvaujančių šalių kultūra. Projektų koordinatorė D. Nemeikienė |
2014-2015 m.m.
Gegužės 4-11 dienomis aštuoni 1-2 klasių mokiniai ir penkios mokytojos dalyvavo tarptautinio Nordplus Junior projekto „Praktinių metodų taikymas kiekvieno mokinio pažangai“ susitikime Hyvinkaa mieste (Suomija), (projekto vadovės - V. Balandienė ir D. Nemeikienė). Dalyviai iš Norvegijos, Lietuvos ir Suomijos vykdė įvairias veiklas. Puikus teorinio mokymo siejimo su gyvenimu pavyzdys - pamoka tarptautinėje kompanijoje KONE, kuri gamina liftus, eskalatorius. Patyrusių instruktorių pravestas užsiėmimas mokiniams padėjo pagilinti ekonomikos, fizikos žinias. Praktiškų interaktyvių užduočių atlikimas, pažintis su kompanijos veikla, darbo sąlygomis bei gaminama produkcija praplėtė suvokimą bei sustiprino verslumo įgūdžius. Dirbdami tarptautinėse grupėse, mokiniai diskutavo, kokie praktiniai metodai naudojami socialinių mokslų, ekonomikos, informacijos bei gamtos mokslų pamokose. Remdamiesi savo mokyklų patirtimi, projekto dalyviai teikė siūlymus, kokios užduotys padėtų mokymą sieti su realiu gyvenimu. Nutarta daugiau dėmesio skirti edukacinėms išvykoms, eksperimentinei veiklai, mokymuisi netradicinėse erdvėse. Informacinės technologijos tampa neatsiejama mokymo/mokymosi dalimi, todėl jų naudojimas motyvuoja mokinius ir efektyvina mokymo procesą. Pavyzdžiui, ekskursijos į Helsinkį metu mokiniai, įkvėpti Ismo Holtto fotografijų parodos, patys mobiliais telefonais fotografavo ir kūrė fotografijų ciklą „Draugai“. Mokinių nuotraukos buvo eksponuojamos projekto Facebook grupėje, o vėliau jų paroda bus surengta projekto partnerių mokyklose. Daug dėmesio skirta susipažinimui su Suomijos kultūra: mokiniai ragavo suomių pagaminto maisto, grožėjosi Helsinkio vaizdais bei Hyvinkaa miestelio lankytinomis vietomis, mokėsi suomių kalbos, atliko praktines užduotis - kūrė videomedžiagą simuliuodami bendravimą kasdienio gyvenimo situacijose: parduotuvėje, stotyje, kelionių agentūroje, suomių šeimose mokiniai susipažino su jų gyvenimo būdu, elgsena, moralinėmis nuostatomis. Daugiau akimirkų foto galerijoje. |
Ne pirmus metus mokykloje vyksta draugiškas aplinkai projektas „Mes rūšiuojam“, kurio tikslas yra skatinti visuomenę rinkti ir rūšiuoti įvairius elektros ir elektronikos prietaisus, taip mažinant aplinkos užterštumą. Tad jei esate neabejingi mus supančiai aplinkai, prisijunkite prie mūsų! Iki kovo 17 d. atneškite į 215 arba 321 kabinetą nebenaudojamų elektros ir elektronikos įrenginių (stambius elektronikos prietaisus atneškite į mokyklos kiemelį ir padėkite prie šiukšlių konteinerių), baterijų ar akumuliatorių ir kartu su mumis laukite gražesnio rytojaus! |
3 gimnazijos mokytojai dalyvavo tarptautinio Nordplus Junior projekto „Praktinių metodų taikymas kiekvieno mokinio pažangai“ mokytojų susitikime, kuris vyko Gausdal mokykloje (Norvegija). Projekto dalyviai iš Suomijos, Norvegijos ir Lietuvos aptarė šių šalių švietimo sistemų ypatumus, pristatė savo mokyklas, analizavo praktinių metodų taikymo privalumus, stebėjo ir aptarė užsienio kalbų bei gamtos mokslų pamokas. Mokytojai taip pat suplanavo tolesnes projektines veiklas bei numatė mokinių ir mokytojų vizitų į Norvegiją ir Suomiją datas. Gegužės 4 dieną 8 mūsų gimnazijos mokiniai ir 5 mokytojai vyks į projektinį susitikimą Hyvinkaa mokykloje (Suomija). Daugiau akimirkų foto galerijoje. Projektų koordinatorė D. Nemeikienė |
Gruodžio 9 d. paskelbti atrankos į tarptautinio Nordplus Junior projekto „Praktinių metodų taikymas kiekvieno mokinio pažangai“ rezultatai. Projekto komandą sudarys 16 mokinių iš 1-2 klasių. Sveikiname dalyvius ir linkime sėkmės rojektinėje veikloje. |
Projekto dalyviai stiprins sąsajas tarp mokykloje įgyjamų žinių ir realaus gyvenimo, atlikdami praktines gamtos mokslų, matematikos, istorijos, užsienio kalbų bei informacinių technologijų užduotis. Daug dėmesio bus skiriama šių šalių kultūrų ir kalbų pažinimui. Projekto trukmė – 2014-2016 m.m. Projekto vadovės D. Nemeikienė ir V. Balandienė |
Ne pirmus metus mokykloje vyksta draugiškas aplinkai projektas „Mes rūšiuojam“, kurio tikslas yra skatinti visuomenę rinkti ir rūšiuoti įvairius elektros ir elektronikos prietaisus, taip mažinant aplinkos užterštumą. Tad jei esate neabejingi mus supančiai aplinkai, prisijunkite prie mūsų! Nuo lapkričio 4 d. iki lapkričio 11 d. atneškite į 215 arba 321 kabinetą nebenaudojamų elektros ir elektronikos įrenginių (stambius elektronikos prietaisus atneškite į mokyklos kiemelį ir padėkite prie šiukšlių konteinerių), baterijų ar akumuliatorių ir kartu su mumis laukite gražesnio rytojaus! |
Gimnazijoje pradedamas vykdyti naujas tarptautinis Erasmus + projektas „EUapps4us“ kartu su partneriais iš Turkijos, Ispanijos ir Norvegijos. Dirbdami tarptautinėse grupėse, projekto dalyviai kurs telefonines mokomąsias programėles, kurios padės mokiniams gilinti įvairių dalykų žinias. Projekto metu daug dėmesio skirta kitų kultūrų pažinimui bei efektyviam, kūrybiškam informacinių technologijų panaudojimui ugdymo procese. Projektų koordinatorė D. Nemeikienė |
Šių dienų išmanusis telefonas – tai telefonas, fotoaparatas ir dažnai netgi kompiuteris viename. Vos prabudę perverčiate mobiliuosius žinių portalus, pasitikrinate elektroninį paštą ir draugų pranešimus Facebook tinkluose. O jeigu savo telefoną naudotumėte ne tik pramogai ir bendravimui, bet ir mokymuisi? Greitai tai galėsite išmėginti praktiškai, nes tarptautinio projekto „EUapps4us“ dalyviai kurs telefonines mokomąsias programėles, kurios padės mokiniams gilinti įvairių dalykų žinias. Projekto metu daug dėmesio skirta kitų kultūrų pažinimui bei efektyviam, kūrybiškam informacinių technologijų panaudojimui ugdymo procese. Planuojama, kad 5 aktyviausi projekto dalyviai vyks į Barseloną, kur susitiks su bendraminčiais iš Elazigo (Turkija), Barselonos (Ispanija) ir Gausdal (Norvegija). Projekto trukmė – 2014-2016m.m. Projektų koordinatorė Diana Nemeikienė |
Spalio 5-7 dienomis mūsų gimnazijoje vyko tarptautinio Nordplus Junior projekto „Praktinių metodų taikymas kiekvieno mokinio pažangai“ mokytojų iš Suomijos, Norvegijos bei mūsų gimnazijos susitikimas. Jo metu aptarti organizaciniai projektinės veiklos aspektai, pristatyta gimnazijos mokytojų projektinė grupė. Mokytojai iš Norvegijos bei Suomijos dalyvavo netradicinėje anglų kalbos pamokoje „Užsienio kalbų aktualumas globaliame pasaulyje“, kurią vedė anglų kalbos mokytojos V. Balandienė ir D. Nemeikienė. Pamokos tikslas - supažindinti abiturientus su užsienio kalbų mokėjimo svarba, renkantis ateities studijas bei profesinį kelią. Tarp trijų šalių anglų kalbos mokytojų ir mokinių vyko diskusija apie užsienio kalbų pasirinkimo galimybes bei efektyviausius būdus mokytis kalbų. Ši netradicinė anglų kalbos pamoka ne tik supažindino mokinius su užsienio kalbų mokymu Suomijoje ir Norvegijoje, bet ir motyvavo gilinti anglų kalbos žinias. Daugiau akimirkų foto galerijoje. Projekto vadovės D. Nemeikienė ir V. Balandienė |
Nauji Nordplus Junior projektai šiais mokslo metais
Šiais mokslo metais gimnazijos bendruomenė tęsia bendradarbiavimą su partnerinėmis mokyklomis iš Norvegijos ir Suomijos ir toliau siekia kartu tobulinti mokinių mokymosi motyvaciją ir ugdymo kokybę. Praeitais mokslo metais sėkmingai įvykdytas tarptautinis projektas „Mokymas ir mokymasis Baltijos šalių mokyklose“ (projekto vadovė V. Balandienė), kurio metu projekto dalyviai turėjo unikalią progą susipažinti su skirtingų šalių mokymosi metodais, o efektyviausius iš jų praktiškai pritaikė vesdami jungtines fizikos, anglų bei istorijas pamokas. Daug dėmesio skirta susipažinimui su partnerinių šalių kultūromis. Šio projekto idėjos tęsiamos naujame Nordplus Junior projekte „Promotion of Practical Approach to Teaching and Learning“, kurio metu projekto dalyviai sieks stiprinti sąsajas tarp mokykloje įgyjamų žinių ir realaus gyvenimo, atlikdami praktines gamtos mokslų, matematikos, istorijos, užsienio kalbų bei informacinių technologijų užduotis. Sekite informaciją internetinėje svetainėje dėl atrankos į projektą.
Šiais mokslo metais gimnazijos bendruomenė turi puikią galimybę susipažinti su ugdymo proceso organizavimu ne tik Norvegijoje ir Suomijoje, bet ir Latvijos, Estijos, Švedijos, Farerų salų mokyklose, nes bus vykdomas Nordplus tinkų projektas NBSN (Nordic/Baltic School Leader Network), kurio metu bus dalijamasi gerąja tarptautine patirtimi ir ieškoma būdų, kaip efektyvinti mokyklų valdymą Šiaurės ir Baltijos šalių mokyklose.
Projektų koordinatorė Diana Nemeikienė