Gimnazijos 2015 m. veiklos ataskaita
2015 metų veiklos analizė
2015 metams iškeltas tikslas: užtikrinti kokybišką mokinių ugdymą, buvo nuosekliai įgyvendinamas. Mokytojai kokybiškai įgyvendino bendrąsias ugdymo programas, tobulino ugdymo procesą, pamoką pagal vidaus įsivertinimo grupės rekomendacijas sudarytą priemonių planą. Buvo siekiama pamokose efektyviai taikyti grįžtamojo ryšio metodus, diferencijuoti ir individualizuoti ugdymą. Sėkmingai įgyvendintos pagrindinio ugdymo antros dalies ir vidurinio ugdymo programos. Užtikrinta dalykų programų pasirinkimo įvairovę, stengtasi priartinti bendrojo ugdymo turinį prie gyvenimo aktualijų, ugdyti mokymuisi visą gyvenimą reikalingas dalykines ir bendrąsias kompetencijas. Daugiau nei 10 proc. atnaujintas pasirenkamųjų dalykų ir modulių programų skaičius, sudarytos sąlygos kiekvienam mokiniui pasirinkti ugdymo turinį pagal poreikius ir galimybes.
Mokytojai aktyviai dalyvavo „Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų sistemos tobulinimo“ projekte. Besimokančių gerai ir labai gerai 2014-2015 m.m. padidėjo iki 30,6 proc. Visi mokiniai įgijo pagrindinį išsilavinimą. Iškovota daugiau, nei ankstesniais metais, prizinių vietų olimpiadose bei konkursuose.
Kryptingai buvo tobulinama mokytojų kvalifikacija. Mokytojų profesinio tobulėjimo buvo siekiama nuosekliai įgyvendinant kvalifikacijos tobulinimo ir atestacijos programas. 100 proc. mokytojų dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo renginiuose. Konferencijose, seminaruose dalinosi metodine ir dalykine patirtimi. Kaip ir ankstesniais metais, 2015 m. buvo organizuoti net trys bendri seminarai gimnazijos mokytojams, kuriuose jie kartu gilinosi į pamokos tobulinimo aspektus.
Gimnazija tęsia glaudų bendradarbiavimą su asocijuota „Romuvos“ progimnazija, plėtoja ryšius su Gytarių, Dainų bei „Sandoros“ progimnazijomis. 2015 m. tęsiama tokia bendradarbiavimo forma kai „Romuvos“ gimnazijoje mokytojai veda pamokas būsimiems gimnazistams – taip siekiama supažindinti būsimus pirmokus su ugdymo galimybėmis gimnazijoje.
Daug dėmesio buvo skirta mokytojų veiklos tobulinimui ir įvertinimui. Pasitvirtino ir tapo įprasta mokytojams 2014 metais parengta ir išbandyta Mokytojo profesinių gebėjimų ir veiklos vertinimo tvarka.
Bendruomenės veikla orientuota ne tik į ugdymo organizavimą, bet ir saugumo užtikrinimą, svarbiausių gimnazijos bendruomenei vertybių puoselėjimą, pažangos siekius.
Kaip ir buvo numatyta 2015 m. plane, bendromis mokytojų, pagalbos specialistų jėgomis buvo plėtojama ir kuriama saugi, bendradarbiavimu paremtą, ugdymo(si) aplinką. I, III klasių auklėtojai, įtraukdami bendruomenės narius, socialinius partnerius, įgyvendino priemones, numatytas parengtose adaptacijos programose, užtikrino sklandų mokinių perėjimą iš vienos ugdymo programos į kitą. Socialinis pedagogas, psichologas padėjo adaptuotis mokiniams, kurie turėjo asmeninių ar socialinių problemų.
Kryptingai buvo plėtojamos mokinių karjeros ugdymo kompetencijos. Patirtis, įgyta dalyvaujant nacionaliniame projekte „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“, padėjo įgyvendinant naujas iniciatyvas.. Sukurta mokinių ugdymo karjerai sistema, parengtas ugdymo karjerai specialistas, kuriam, pasibaigus projektui, skirtos valandos tęsti pradėtus darbus.
Mokinių saviraiškos galimybės plėtojamos įgyvendinant neformaliojo švietimo programas. Ypač daug pasiekta vykdant programą – „Pučiamųjų instrumentų orkestras „Romuva“.
Plėtojant gimnazijos materialinės ir techninės bazės efektyvų panaudojimą buvo vykdoma informacinės sistemos diegimo gimnazijoje programa, kuri sėkmingai užbaigta. Diegiant informacinę sistemą, atnaujinta techninė bazė, suplanuoti tolimesni veiksmai. Visoje gimnazijoje yra bevielis interneto ryšys, atnaujintas gimnazijos tinklapis, mokytojai, mokiniai ir tėvai sėkmingai naudojasi TAMO e-dienynu. Mokytojai patobulino gebėjimą rengti mokymo priemones, skirtas darbui su interaktyviomis lentomis.
Moksleivio krepšelio racionalus naudojimas suteikė gimnazijai galimybę efektyviai veiklai: netrūko darbo užmokesčio fondo, atnaujintos mokymo priemonės, vadovėliai, baldai, suteikta galimybė mokytojams kelti savo kvalifikaciją, atestuotis. Gimnazijos materialinė bazė pagerėjo.
Kryptingai naudojami finansiniai ištekliai, ES ir projektinės veikos lėšos suteikė galimybes ne tik modernizuoti mokymo bazę – įsigyti daugiau kompiuterinės įrangos, bet ir papildyti bibliotekos fondus vadovėliais, programinės bei grožinė literatūros knygomis, gamtos mokslų laboratorijas - nauja įrangą, atnaujinti ne tik atskirų kabinetų baldus bet ir įrengti naujas poilsio erdves.
Didelis dėmesys buvo skiriamas veiklos įsivertinimui, optimaliausių sprendimų paieškai, racionaliam tiek intelektualinių, tiek materialinių resursų naudojimui geriausiam rezultatui pasiekti. Veiklos įsivertinimui naudojama IQES įsivertinimo programa.
Gimnazijos modernizavimas, kompiuterizavimas bei technologinis aprūpinimas, naujų ugdymo erdvių kūrimas ir senųjų atnaujinimas, moderniausių interaktyvių ugdymo priemonių diegimas padėjo užtikrinti ugdymo kokybę.
Savalaikė informacija apie gimnaziją teikiama atnaujintame gimnazijos tinklalapyje, informaciniuose leidiniuose, kasmet leidžiamoje gimnazijos knygoje.
Įgyvendinant socialinės partnerystės projektą išplėtotas socialinių partnerių bendradarbiavimo tinklas, bendradarbiavimo formos. Socialiniai partneriai – mokslo, verslo atstovai – aktyviai dalyvavo formuojant, papildant ir įgyvendinant gimnazijos ugdymo turinį, vykdant bendrus projektus, renginius.
Gimnazijos veiklos tikslai ir prioritetai dera su Valstybine švietimo 2013-2022 metų strategija, „Lietuva 2030“ strategija bei Šiaulių miesto savivaldybės strateginio plano tikslais. Gimnazijos kultūra formuojama laikantis tobulėjimo, lygiateisiškumo, pagarbos ir tolerancijos principų. Pripažįstama, kad svarbūs ne tik rezultatai, bet ir jų pasiekimo būdai, t.y. visas ugdymo procesas, aplinka. Susitarta dėl vertybių, ugdymo kokybės, ne tik metinių bet ir strateginių tikslų bei pažangos siekių. Bendruomenė sutelkta užsibrėžtų tikslų įgyvendinimui, atvira mokymuisi ir bendradarbiavimui, siekiant kiekvieno mokinio pažangos.
2016 metų tikslai ir uždaviniai
1. Kokybiškas bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimas siekiant kiekvieno mokinio pažangos:
1.1. Efektyvinti ugdymo vadybą užtikrinant kokybišką ugdymo programų įgyvendinimą;
1.2. Užtikrinti mokinių savirealizacijos galimybes, skatinti mokinių dalyvavimą olimpiadose konkursuose, renginiuose;
1.3. Tobulinti mokytojų profesines kompetencijas.
2. Veiksmingas mokinių pažinimas ir savalaikės pagalbos teikimas:
2.1. Išanalizuoti ir įvertinti mokinių savijautą gimnazijoje;
2.2. Efektyvinti individualios pagalbos teikimą mokiniams;
2.3. Skatinti mokinių, mokytojų ir tėvų bendradarbiavimą.
3. Efektyvus ugdymo bazės ir infrastruktūros kūrimas:
3.1. .Kurti ugdymo bazę, užtikrinančią kokybišką ugdymą;
3.2. Užtikrinti mokinių saugumą.
4. Veiksmingos partnerystės plėtojimas:
4.1. Įgyvendinti tarptautinius projektus, skatinančius mokinių pažangą ir mokytojų tobulėjimą;
4.2. Vykdyti gimnazijos projektus, plėtojančius socialinę partnerystę.