Dorinis ugdymas
MOKYTOJAI
Gimnazijoje dirba dvi dorinio ugdymo mokytojos. Etiką dėsto etikos mokytoja metodininkė Ingrida Saunorienė. Tikybą dėsto – mokytoja metodininkė Saulė Raubickaitė. Visos mokytojos labai myli savo dėstomus dalykus, siekia, kad mokiniai kūrybiškai mokydamiesi ne tik įgytų žinių, bet ir išmoktų jas panaudoti įvairiose gyvenimo situacijose. Dorinio ugdymo mokytojų organizuojami renginiai mokykloje kviečia visus atsigręžti į tikrąsias vertybes, mylėti artimą, skatina toleranciją, atjautą.
ETIKOS DALYKO MOKINIŲ PAŽANGOS IR PASIEKIMŲ VERTINIMO TVARKA
Formuojamasis vertinimas- mokytojas stebi mokinių darbą klasėje, jų savijautą, nuostatas, elgesį, tarpusavio santykius ir skatina pačius mokinius įsivertinti, ko išmoko ir siekti asmeninės pažangos.
Diagnostinis vertinimas atliekamas baigus tam tikrą mokymosi temą ar periodą parengus kokybiškas vertinimo užduotis, kurios matuotų konkrečius BP dorinio ugdymo pasiekimus.
Apibendrinamasis vertinimas atliekamas pasibaigus pusmečiui - mokiniai įvertinami formaliai (įskaityta / neįskaityta ).
Mokytojas kartu su mokiniu aptaria mokinio padarytą pažangą. Mokinių dorinio ugdymo pasiekimai viešai tarpusavyje nelyginami. Vertinimo informacija pateikiama tėvams individualiai.
Mokiniai vertinami ne už pažiūras, o pagal Bendrųjų programų reikalavimus mokinių pasiekimams.
Naudojami neformalaus - formuojamojo vertinimo būdai:
• mokytojo stebėjimai;
• individualūs pokalbiai (mokinių veiklos aptarimas, konstruktyvūs komentarai, patarimai, korekciniai klausimai);
• vieši pagyrimai ar padėka;
• pozityvūs komentarai;
• ypatingi įpareigojimai;
• kiti...
Kaupiamojo vertinimo kriterijai
Kaupiamajam vertinimui fiksuoti naudojami mokytojo antspaudai su įvertinimu „PUIKU/ATLIKTA“.
I-II klasėse naudojamas įvertinimas „PUIKU“.
III-IV klasėse naudojamas įvertinimas „ATLIKTA“.
Kiekvienoje pamokoje mokiniai vertinami už:
• Tinkamą pasirengimą pamokai (t.y. mokinys turi sąsiuvinį, būtinas mokymo priemones);
• Už aktyvumą pamokoje (žymėjimąsi sąsiuvinyje, atsakymus į klausimus, dalyvavimas diskusijoje, darbą grupėse, atliktas užduotis, motyvaciją ir t.t.);
• Už užduočių atlikimą, įsivertinimą (gali būti pasirinktinai atsižvelgiant į temą):
AŠ SUŽINOJAU...
AŠ SUPRATAU.....
AŠ JAUČIAUSI....
MAN SVARBU....
Per vieną pamoką galima surinkti tris įvertinimus „PUIKU/ATLIKTA“.
Už pastabą, drausmės ir mokinio elgesio pažeidimus, mokinio elgesio taisyklių nesilaikymą vertinimas „PUIKU/ATLIKTA“ gali būti anuliuojamas arba nevertinama.
Jei per 7 dalyvautas pamokas nesurenkama 10 įvertinimų „PUIKU/ATLIKTA“ į elektroninį dienyną rašoma „neįskaityta“.
Už 10 surinktų įvertinimų „PUIKU/ATLIKTA“ į elektroninį dienyną rašoma „įskaityta“.
Per pusmetį reikia surinkti 3 „įskaityta“ (tarpines įskaitas), kad pusmečio pabaigoje būtų teigiamas įvertinimas „įskaityta“.
Mokslo metų pradžioje mokytojas supažindina mokinius su kaupiamojo vertinimo etikos pamokoje metodika. Kiekvienos pamokos pirmoje pusėje mokytoja įvertina mokinių pasiruošimą pamokai ir sąsiuviniuose sužymi įvertinimus „PUIKU/ATLIKTA“. Už aktyvumą pamokoje, užduočių atlikimą, įsivertinimą mokytoja įvertinimus„PUIKU/ATLIKTA“ gali fiksuoti pamokos pabaigoje ar surinkusi sąsiuvinius. Jei, būtinas įskaitai „PUIKU/ATLIKTA“. Skaičius nesurenkamas, likus mažiau kaip 2 savaitėms iki pusmečio pabaigos yra skiriamas įskaitinis darbas, kurį mokinys turi atlikti savarankiškai ir pristatyti klasei.
Kiekvienos pamokos pabaigoje mokinys įsivertina savo veiklą, pastangas ir elgesio kultūrą, o mokytojas ir klasė gali koreguoti šį įsivertinimą, jei jo nuomone, akivaizdžiai neatitinka mokinio veiklos.
Bendrųjų – dalykinių kompetencijų pasiekimai ir pažanga
Mokinys pusmečio pabaigoje pildo bendrųjų –dalykinių kompetencijų lapą, kuriame įvardina, kas jam sunkiausiai sekasi ir kas jam geriausiai sekasi. Remdamasis bendrosiose dorinio ugdymo programose siekiamais gebėjimais ir kompetencijomis , mokinys numato, kokius gebėjimus ir kompetencijas pasieks pusmečio pabaigoje. Mokiniai skatinami vertinti pažangą atskleidžiant jų mokymosi pasiekimus, veiklos galimybes, pozityviąsias savybes, mąstymo, komunikavimo, socialines kompetencijas. Kaip įrankiu fiksuojant bendrųjų-dalykinių kompetencijų pažangą remiamasi B.S. Bloomo taksonomija.
Apibendrinamasis vertinimas
„ Įskaityta“ arba „neįskaityta“ pusmečio pabaigoje mokiniams rašoma sumuojant kaupiamąjį , formalųjį ir neformalųjį vertinimą.
Mokiniai, praleidę per pusmetį daugiau kaip 30 proc. pamokų dėl pateisinamų priežasčių privalo atsiskaityti už praleistas pamokas. Atsiskaitymo formą derina su mokytoja individualiai. Mokiniai, praleidę per pusmetį daugiau kaip 20 proc. pamokų dėl nepateisinamų priežasčių ne tik privalo atsiskaityti už praleistas temas, bet pusmečio pabaigoje turi paruošti referatą ar projektinį darbą.
Mokinys, gimnazijos bendruomenėje savanoriškai atlikęs, inicijavęs gerus altruistiškus darbus ar veiksmus, dorinio ugdymo pamokose gali būti paskatintas įvertinimas „PUIKU/ATLIKTA“ ( iki 10 įvertinimų „PUIKU/ATLIKTA“ ir „įskaita“ el dienyne).
„GERUMO AITVARO 2017“ NOMINANTĖ – Jūratė Šulskytė
Tradicinė „Gerumo aitvaro“ nominacija šiais metais skiriama Jūratei Šulskytei. Tai kukli, mandagi, kultūringa ,visada pasiruošusi padėti mergina, besirūpinanti savo močiute, prižiūrinti benamius gyvūnus.