Projektinė veikla gimnazijoje 2010-2011 m.m.
Projektinės veiklios apžvalga
Šiais mokslo metais gimnazijos mokytojai ir mokiniai dalyvauja 7 tarptautiniuose, 5 šalies, 1 miesto ir 3 mokykliniuose projektuose.
Rugsėjo 20-27 dienomis gimnazijos delegacija (5 mokytojai ir 15 mokinių) svečiavosi Norvegijoje. Tarptautinio Nordplus Junior projekto „Žinių kalvos – informacijos kalnai“ (vadovė R. Švedienė) pagrindinis tikslas – atskleisti informacinių priemonių (spauda, televizija, internetas) daromą įtaką jauno žmogaus asmenybės formavimui. 2011 03-31/04-07 projekto dalyviai susitinka mūsų gimnazijoje.
Lapkričio 7-11 dienomis 15 mokinių, 1 mokytoja ir 2 socialiniai pedagogai organizavo tarptautinio Nordplus Junior projekto „Gera savijauta mokykloje“ (vadovė D. Nemeikienė) baigiamąjį susitikimą, kuriame dalyvavo 10 mokytojų ir 50 mokinių iš Suomijos, Danijos, Estijos, Latvijos. Dirbdami tarptautinėse grupėse dalyviai nagrinėjo, kokią įtaką mokinių ir mokytojų savijautai mokykloje turi fizinis ir psichologinis saugumas, mokymosi aplinka bei šeimos mikroklimatas, analizavo problemas, siūlė sprendimo būdus, kūrė idealios mokyklos modelį. Projektas sėkmingai įvykdytas, ir tikimės, kad bendradarbiavimas tarp mokyklų bus tęsiamas kitoje projektinėje veikloje.
Gimnazistai aktyviai dalyvauja tęstiniame tarptautiniame projekte „Susitikimas su Rytų Europa“ ( vadovė L. Citavičienė), kurį organizuoja ir finansuoja Šiaurės Reino – Vestfalijos žemės (Vokietija) Kultūros ir Švietimo ministerijos. Projekto tikslas – suartinti Europoje gyvenančias tautas. Šiais metais pasirinktas integruotas istorijos ir vokiečių kalbos projektas „Vilko vaikai“, kurio metu dalyviai pristatė bendrą Rytų Prūsijos ir Lietuvos pokario istorijos laikotarpį, kai iš dabartinės Kaliningrado srities buvo ne tik vejami vokiečių tautybės žmonės, bet ir naikinami, deportuojami į Sibirą. Tuo metu ieškodami maisto ir bėgdami nuo mirties į Lietuvą plūdo be tėvų likę vokiečių vaikai. Projektiniame darbe analizuojami skaudūs tokių vaikų likimai.
Gimnazijoje toliau vykdomas tarptautinis projektas „Mes skirtingi, bet mes kartu“, kurio metu plėtojami partnerystės ryšiai tarp mūsų gimnazijos ir Ukrainos Chmelnickio 15 vidurinės mokyklos. Grupė gimnazistų ir mokytojų gegužės mėnesį vyksta į mainų vizitą Ukrainoje, kurio metu nagrinės aktualius aplinkosaugos klausimus, domėsis abiejų šalių kultūra.
Gimnazijos bendruomenė dalyvauja tarptautiniuose tęstiniuose projektuose. Tarptautinį Baltijos jūros projektą Feologiniai tyrimai (vadovė E. Katilavičienė), remiamą UNESCO, vykdo 1-3 klasių mokiniai ir 4 mokytojai. Projekto metu organizuojami įvairūs ekologiniai renginiai, renkami ir analizuojami duomenys apie Baltijos jūros augmeniją ir gyvūniją, ugdoma mokinių ekologinė kultūra. Tarptautinis projektas Pavasario diena Europoje (vadovė I Lentinienė) skatina mokinius domėtis Europos Sąjunga, jos veikla, problemomis, ugdo pilietinį sąmoningumą.
Jau penkerius mokslo metus gimnazijos bendruomenė dalyvauja šalies projekte Drąsinkime ateitį (vadovė I. Saunorienė), kurio metu organizuojami įvairūs renginiai, į gimnazijos Garbės galeriją renkami įžymūs buvę mokiniai, kurie tampa sektinu pavyzdžiu dabartiniams gimnazistams. Didelis dėmesys skiriamas profesiniam orientavimui. Projekte dalyvauja 1-4 klasių mokiniai ir įvairūs mokytojai.
Jau antrus metus kartu su Ugdymo Plėtotės Centru gimnazijoje įgyvendinamas projektas „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14-19 metų mokiniams“ (vadovė gimnazijoje V. Sitnikienė). Šis projektas padeda plačiau diegti individualizuoto ir diferencijuoto ugdymo modelį, pritaikyti jį pagal mokinių pasiekimų lygį, polinkius ir poreikius. Mokytojai išbando naują Lietuvoje modulinio mokymo būdą, kaip galimybę mokiniams plėtoti praktinius arba akademinius gebėjimus ir kiekvienam patirti sėkmę..
Mokiniai propaguoja sveiką gyvenseną mokykloje ir skatina bendraminčius atsisakyti žalingų įpročių, dalyvaudami šalies saugumo prevencijos projekte Be smurto (vadovė R. Samuilovienė).
Gimnazijos mokiniai ir mokytojai taip pat aktyviai dalyvauja įvairiuose miesto ir mokyklos inicijuojamuose projektuose.
Džiaugiamės gimnazijos mokinių ir mokytojų aktyviu dalyvavimu projektinėje veikloje, nes ši veikla padeda įgyvendinti gimnazijos strateginius tikslus, skatina domėtis aktualiomis problemomis, padeda ugdyti asmeninius gebėjimus (kūrybiškumą, loginį mąstymą ir kt.), tobulinti komunikacines kompetencijas, kompiuterinius įgūdžius, ugdo toleranciją kitoms kultūroms. Bendruomenės nariai geriau susipažįsta, laisviau bendrauja, mokosi prisiimti atsakomybę, dirbti komandoje. Drauge kuriama patraukli gimnazija, kurioje smagu mokytis ir leisti laisvalaikį.
2010-2011 m.m. gimnazijos vykdytų projektų apžvalga
Neįdiegtas "Adobe Flash Player" arba jo versija senesnė nei 7.0.14!
Projektų koordinatorė D. Nemeikienė